Administrativ assistent inom verksamhetsområde Kontroll i Stockholm

Administrativ assistent inom verksamhetsområde Kontroll i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. 

Verksamhetsområde Kontroll tillhör avdelningen för Gemensamma Försäkringsfrågor och är placerade på nio olika orter i Sverige. Kontrollutredningsverksamhetens huvudsakliga uppgift är att utreda rätten till ersättning där det finns en misstanke om felaktiga utbetalningar som en enskild medvetet kan ha orsakat och att återföra kunskapen från dessa utredningar till avdelningarna för att förhindra felaktiga utbetalningar.

Nu söker verksamheten två administrativa assistenter vars huvudsakliga uppdrag är att stötta verksamheten i ett brett administrativt uppdrag med placering på vårt kontor på Telefonplan.

Du är även en del av det nationella administrativa nätverket och under perioder hanterar du fakturor och beställningar, arbetar i Proceedo samt samarbetar med kollegor kring planering av t.ex. konferenser.

Dokumentation, administration samt internt och externt samarbete
Som administrativ assistent inom Kontroll ger du administrativt stöd till hela kontrollverksamheten och bidrar till att kontrollutredarnas och chefernas arbete och verksamheten fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet behöver du ta egna initiativ till förbättring och effektivisering.

I arbetet hanterar du bland annat ärenden i diariet, inkomna handlingar från bl.a. banker, förfrågningar från rättsvårdande myndigheter samt postkorgar i Försäkringskassans ärendehanteringssystem. Du arbetar i flera av Försäkringskassans olika program och arbetet innebär till viss del handläggning i form av uppstart av ärenden. Inflödet kan i perioder vara högt, vissa arbetsuppgifter behöver hanteras och slutföras samma dag, vilket innebär att du behöver ha ett strukturerat och systematiskt arbetssätt.

Du, tillsammans med kontrollverksamhetens administrativa team, koordinerar och följer upp att arbetsuppgifterna utförs i rätt tid och i enlighet med våra interna processer. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som:


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är initiativrik och ansvarstagande.

Det är meriterande om du:


• har goda kunskaper i Officepaketet
• har erfarenhet av administrativt arbete
• har kunskap om förvaltningslagen.
• har arbetat statligt
• har arbetat med diarieföring
• har erfarenhet av att arbeta i team.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt
Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Kerstin Tawaefi Hällström, 010-118 30 72 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Micaela Ibis Kallaris, 010-113 44 89 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Emily Pallin, 010-111 46 74 Saco-S: Karoline Mellgren, 010-116 93 36 Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 mars 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Liknande jobb


Vikariat, forskningssamordnare

28 maj 2024

28 maj 2024

Administratör / Kalkyl

28 maj 2024