OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen är en växande myndighetsförvaltning med ca 350 medarbetare.
Verksamheten består av tre verksamhetsområden, avdelningen för försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har enligt socialtjänstlagen det yttersta ansvaret för de som vistas i kommunen. Verksamheten fokuserar huvudsakligen på barn/ungdomar och deras föräldrar, vuxna i behov av insatser på grund av åldrande, funktionsnedsättning, psykosocial problematik samt individer i behov av försörjningsinsatser.
Arbetsbeskrivning
Rättningar och arbete i Agresso, sammanställning av moms.
Support angående kontering, IT-samordning, lägga ut nyheter på LinWeb, ansvarig för IT-sidan, delta i lokala webrådet, superuser i verktyget Uniform. Skapa, administrera och uppdatera mallar. Arbeta med statistik i olika sammanhang.
Objektsspecialist gällande verksamhetssystemet Treserva (övergripande roll, systemadministration, uppdatera manualer, arbeta med mallar, lägga upp behörigheter, delta och planera utbildningar, IT-ombudsträffar, förvaltningsmöten, effektuering, arvodering, loggar).
Kvalifikationer
Gymnasieexamen med inriktning mot administration och IT
Erfarenhet av verksamhetssystem inom socialtjänst eller annan offentlig verksamhet och faktureringssystem.
Kunnig i Word och Excel. Kunskap och intresse av välfärdsteknologi och informationsteknik.
Du har lätt för att samarbeta och kan också arbeta självständigt och strukturerat. Tjänsten kräver du är flexibel och serviceinriktad. Du har också god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!
Övrigt
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Lhådö/Socialchef (vid frågor om tjänsten)
0706-070078
Agneta persson/Gruppchef
013-20 89 81
Ros-Marie Kindgren/Gruppchef
013-20 61 77
Helena Paulsson / Verksamhetschef
013-206675 alt 072-742 89 21
Christina Våleman/Gruppchef
013-20 64 32
Lillemor Åkerblad/Akademikerförbundet SSR
013-20 89 23
Monica Kugelberg/Vision
013-206580
Inga Lill Strand/Avdelningschef
013-20 62 86
Joakim Söderlund/Akademikerförbundet SSR
013-20 78 54
Kristina Flink/Gruppchef
013-20 52 96