Administrativ assistent, Planering utveckling administration

Administrativ assistent, Planering utveckling administration

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Planering, utveckling och administration är en stöd- och servicefunktion inom socialkontoret som består av tre delar. Den administrativa delen ansvarar bland annat för registratur, arkiv, nämndhantering, ekonomiadministration, beställningar, samordning och består av sex personer. I de övriga delarna ingår bland annat ansvar för lokalsamordning, utredningar av Lex Sarah, Mediciniskt ansvarig sjuksköterska, uppföljning, statistik, processkartläggning och systemförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att du tillsammans med övriga i den administrativa delen kommer att arbeta med följande:
Registrera inkomna och upprättade handlingar, hantera inkommande post, vara ersättare för vissa funktioner inom gruppen, hantera beställningar samt vara administrativt stöd till socialkontorets ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har/är
• gymnasiekompetens
• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, sekreteraruppdrag, ekonomihandläggning.
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem och ekonomisystem.
• god datavana.
• god kunskap gällande svenska i tal och skrift.
• lösningsfokuserad
• van med att ha många bollar i luften
• en lagspelare
• självgående
• serviceinriktad

Det är meriterande om du har
• erfarenhet från liknande uppdrag inom offentlig verksamhet.
• arkivkunskap.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Katharina Andersson
0152 293 67

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 10 Strängnäs
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024