Administrativ assistent, Social- och äldreförvaltningen

Administrativ assistent, Social- och äldreförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. 


 


Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till ett bättre liv för de vi är till för. Tillsammans med oss kommer du få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden. Här ansvarar vi för livets hela resa inom individ- och familjeomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning och för omsorg och stöd i olika former till kommuninvånare, över 65 år. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv?



För att förhindra smittspridning på arbetsplatsen har Haninge kommun fattat beslut om vaccinationskrav på nyanställningar inom vård och omsorg med omsorgsnära arbetsuppgifter. Du behöver därför uppvisa ett giltigt vaccinationsbevis från E-hälsomyndigheten inför en anställning inom ovanstående område. I vissa förekommande fall kan undantas ges, till exempel av medicinska skäl.



Välkommen att utvecklas med oss
Social- och äldreförvaltningen söker två administrativa assistenter till Social- och äldreförvaltningens reception.

Receptionen tillhör enheten för Ekonomiskt bistånd Mottagning under avdelning Arbete och försörjning.

Du kommer att ha som huvuduppgift att arbeta i receptionen där du kommer att ta emot och vägleda personer som besöker eller ringer till Social- och äldreförvaltningen. Du ska ha god datorvana eftersom vi använder oss av olika IT-system i det dagliga arbetet.  I arbetet ingår även arkivarbete såsom insortering i akter, upplägg av nya akter och gallring. 

Ditt uppdrag
Förutom att hjälpa allmänheten har även receptionen administrativa arbetsuppgifter såsom att registrera anmälningar, skriva nybesöksbrev, göra tolkbokningar samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Arkivarbete är en viktig del av arbetet.

Arbetet kräver att du är stabil och flexibel eftersom det tidvis kan vara stressigt och innehålla flera varierande arbetsuppgifter. Du måste klara av att ha "många bollar i luften". Det är även viktigt att du är noggrann då arbetet omfattar många olika moment att hålla reda på, tex vid registrering av inkomna anmälningar.

Tjänsten kräver också att du har en god samarbetsförmåga och att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du måste ha ett bra bemötande till våra besökare och vara serviceinriktad. Du får gärna kunna ytterligare ett språk förutom svenska och engelska. 


Det här söker vi hos dig
För att passa i rollen som assistent hos oss vill vi att:

- Du har gymnasieexamen
- Du har minst ett års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete.
- Du har minst sex månaders dokumenterad erfarenhet av arbete i reception inom kommunal förvaltning, gärna inom socialförvaltning
- Du har minst ett års dokumenterad erfarenhet av socialt arbete Du har god datavana

Din kompetens
- Du tar ansvar, är engagerad och visar delaktighet
- Du är noggrann
- Du har ett positivt förhållningssätt
- Du är en stabil och strukturerad person som både är samarbetsinriktad och van vid självständigt arbete.
- Du har ett lugnt förhållningssätt med förmåga att ha ”många bollar i luften”

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Det här kan vi erbjuda dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Stockholm city. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdsbidrag, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.

Gå gärna in på vår hemsida www.haninge.se för mer information.

Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna:

Eva McCormick, samordnare receptionen, mail: eva.mccormick@haninge.se,

08- 606 85 32

Jenny Brohman, enhetschef, mail: 

08- 606 86 21

Välkommen med din ansökan! 
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

Liknande jobb


Executive Assistant

Executive Assistant

29 september 2022

Assistent kundtjänst Hjälpmedelscentralen

Assistent kundtjänst Hjälpmedelscentralen

29 september 2022

29 september 2022

29 september 2022