Administrativ assistent till AstraZeneca

Administrativ assistent till AstraZeneca

Arbetsbeskrivning

Vi letar för närvarande efter en Administrativ Assistent för att ge support till det globala Evidence Administrative teamet. Det här är en spännande möjlighet för dig att ta dig an en utmanande, proaktiv och omväxlande roll i ett spännande, välkänt och globalt företag! Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Poolia Väst och är på heltid med start omgående. Ett kontrakt kommer att skrivas på 6 månader och därefter kan det eventuellt finnas möjligheter till förlängning.

Om tjänsten
I rollen som Administrativ assistent ansvarar du för att ge ett brett administrativt, koordinerings- och projektstöd och ge fullt onboardingstöd till ny personal och offboarding för de avresande AstraZeneca. Rollen kräver att du som konsult måste kunna engagera dig effektivt på alla nivåer i organisationen.

Som Administrativ Assistent ansvarar du för att ge back-up stöd och annan assistans till andra i teamet och för att aktivt bidra till den pågående utvecklingen.

I rollen som administrativ assistent ingår även:
• Assistera vid kallelser till möten och sköta det administrativa kring olika evenemang.
• Hantera posthantering, boka resor både nationellt så som internationellt.
• Hantera kostnadsrapporter med noggrannhet och effektivitet, inklusive uppföljning för att säkerställa att lämpliga åtgärder vidtas i tid.
• Producera diverse dokument, PowerPoint-presentationer och rapporter under deadlines.
• Förbereda och redigera korrespondens och allmän kommunikation för ledarskapsgranskning.
• Tillämpa kunskap om AstraZenecas processer och system.
• Om så är lämpligt, stötta chefer när chefsassistenter till VP och administrativ samordnare är frånvarande.
• Effektivt hantera speciella projekt och andra uppgifter som tilldelas.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har följande bakgrund:
• 3-5+ års erfarenhet av administrativ support.
• Erfarenhet från global organisation och stöd till seniora ledare/LT
• Erfarenhet av att anordna stora event/möten
• Erfarenhet från att hantera nyanställdas introduktion/onboarding
• Mycket god kunskap i Microsoft Word, Excel, PowerPoint och Outlook.
• Starka skriv- och kommunikationsförmåga, och förmågan att interagera tryggt med chefer och anställda på alla nivåer.
• Kunna prioritera tidskänsliga uppdrag och hitta lösningar för att slutföra komplexa uppgifter.
• Bör kunna arbeta självständigt och proaktivt, och samtidigt samarbeta effektivt med andra i teamet.
• Måste kunna kommunicera effektivt, personligen och skriftligt.
• Måste kunna både svenska och engelska flytande.
• Flexibel och har lätt att anpassa sig till ständigt föränderliga behov och deadlines.
• Måste kunna multitaska effektivt i en fartfylld miljö med bibehållen konfidentialitet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2023
  • Ansök senast: 12 april 2023

Liknande jobb


29 april 2024