OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår personalpolitiska vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.Linköpings kommun är organiserad enligt beställar- utförarmodellen.Kommunen sysselsätter cirka 8.300 anställda i den egna verksamheten och cirka 1.500 arbetar med kommunala beställningar hos externa arbetsgivare.ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Att ge administrativt stöd till områdets ledningsteam inom ekonomi, personal.KVALIFIKATIONER Formell kompetens: Personal administrativ utbildning.Gärna högskoleutbildning Nödvändiga kompetenser: Erfarenhet av våra adm.stödsystem såsom palett, extens, agresso, ähs .Är känslomässigt stabil, har självinsikt och är trygg i sig själv.Ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och professionella och förhåller sig till olika parter på ett sätt som är anpassat till situationen.Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.Tar gärna initiativ Är serviceinriktad, med mycket god samarbetsförmåga samt en förmåga att ge ett kunnigt, korrekt, positivt och trevligt bemötande till personal, föräldrar och elever.Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt.Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter.Ser möjligheter i förändringar.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninnevånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.