Administrativ assistent till Lasarettsrehab i Växjö!

Administrativ assistent till Lasarettsrehab i Växjö!

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vi som jobbar på lasarettsrehab är ett engagerat gäng, som bidrar till en god akutsjukvård och rehabilitering på lasaretten i Ljungby och i Växjö.

Vår vision är: "Med engagemang, glädje och kompetens skapar vi rehabilitering med hög kvalitet".

Hos oss arbetar många olika professioner vilket vi ser som en stor styrka, det är arbetsterapeuter, fysioterapeuter, rehabassistenter, personalsjukgymnaster, dietister, logopeder, kuratorer, psykolog, sexolog, sekreterare/administrativ personal. Vi är ca 100 medarbetare inom Lasarettsrehab.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer vara en del av vår administrativa enhet. Här har vi kontakt med våra patienter när de kommer till vår reception, via telefonsamtal eller digitalt via 1177. Det kan bl a handla om att patienten vill boka om eller avboka sin tid eller önskar kontakt med behandlare. Vi jobbar också med organisationens remisshantering.

Grunden i uppdraget är journalsystemet Cosmic och plattformen, 1177. Men du kommer också jobba med andra arbetsuppgifter i våra olika system som administrerar beställningar, fakturor samt dokumentation.

Det förekommer även mer praktiska uppdrag som inleveranser, inventeringar och transporter.

Du kommer jobba både mot Växjö och Ljungby men ha din placering på Lasarettet i Växjö.

KVALIFIKATIONER
För att trivas med arbetsuppgifterna och uppdraget som administrativ assistent hos oss är det viktigt att du är flexibel och trivs med breda varierande arbetsuppgifter. Du behöver ha god förmåga att snabbt skifta fokus och ta dig an de mest prioriterade arbetsuppgifter.

I teamet ser vi samarbete och att hjälpa varandra som en självklarhet. Du behöver därmed tycka om att jobba självständigt men även tillsammans och i samverkan med andra. Du har ett professionellt bemötande och god förmåga att skapa kontakt i möten med människor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Har du arbetslivserfarenhet av vårdadministration sedan tidigare ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Cosmic, TeleQ, ekonomi/beställningssystemet Raindance samt Platina.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Sjukhusvård
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2024
  • Ansök senast: 8 februari 2024

Liknande jobb


Customer Support Specialist

Customer Support Specialist

31 maj 2024