Administrativ assistent till Serviceenhet Nord i Boden

Administrativ assistent till Serviceenhet Nord i Boden

Arbetsbeskrivning

Vi söker administrativ assistent till Serviceenhet Nord i Boden.

Vi erbjuder en miljö som präglas av mötet med människor och varierande arbetsuppgifter.

Serviceenhet Nord ansvarar för service och stöd i de administrativa lokalerna vilket kan utgöra bland annat kontorsservice, säkerhetsfrågor och IT för orterna Boden, Skellefteå, Umeå, Kramfors och Sundsvall. Förutom dessa uppgifter ansvarar enheten också för personal och ekonomiadministration för nationella operativa avdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som administrativ assistent på serviceenheten arbetar du med administration, såsom hantering av originalhandlingar, hantering av mailkorrespondens, arkivering, kopiering, sortering med mera. Administrationen är kopplad till enhetens personal- och ekonomiadministration.

Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med kollegor och medarbetare.

Personliga kompetenser
Du är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du tar ansvar för dina uppgifter . Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Har mod att agera utifrån din egen övertygelse. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar.

Krav

- Gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för rollen
- Erfarenhet av administrativt arbete
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i Officepaketet

Meriter

- Kunskap om personaladministration
- Erfarenhet av arbete med krav på god service
- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet



Upplysningar
Anställningsform: Allmän visstidsanställning, som längst t o m 2022-08-31
Arbetstider: Kontorstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Boden
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 11 november 2021. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.


I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och Migrationsverkets värdeord mod, empati och tydlighet.


När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan. Ansökningar med ofullständigt CV eller uteblivna svar på frågor beaktas inte i lika stor utsträckning. Som en del i rekryteringsprocessen kan du behöva genomföra tester och/eller arbetsprover. Om du kallas till intervju kan du också komma att behöva besvara ett antal frågor kopplat till säkerhet.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

23 maj 2024

Administratör

Administratör

22 maj 2024