Administrativ assistent till Supportenhet Hjälpmedel i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Habilitering och Hjälpmedel i Region Skåne har ett viktigt och utmanande uppdrag; att göra livet enklare för barn, ungdomar och vuxna med varaktig funktionsnedsättning. Vi har 800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden, som tillsammans arbetar för att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott liv utifrån egna val och förmågor. Vi erbjuder stöd, behandling, träning och hjälpmedel för att underlätta aktivitet och delaktighet. Våra verksamhetsområden är barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering, hjälpmedelsverksamhet samt syn-, hörsel- och dövverksamhet.

Supportenhet Hjälpmedel jobbar skåneövergripande med bland annat inköp av hjälpmedel, fakturahantering och support till systemanvändare (sesam). Funktioner som finns på enheten är administrativa assistenter, tekniskt ansvarig, miljöansvarig, logistiker samt upphandlingsekonom.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administrativ assistent till vår verksamhet i Kristianstad.

Hos oss på Supportenhet Hjälpmedel kommer du i rollen som administrativ assistent bland annat att arbeta med telefon och mailsupport av vårt affärs/logistiksystem Sesam2 och WebSesam2 samt Inköp av hjälpmedel. Uppdraget innebär också arbete med registervård, leverantörsfakturor och övrigt administrativt arbete.

KVALIFIKATIONER
Du som söker är serviceinriktad och professionell i ditt bemötande. Vidare håller du ordning och reda och är administrativ till arbetssättet. Ett gott samarbete med kollegor och patienter ser du som en självklarhet. Du tar stort eget ansvar och tar initiativ till problemlösning men arbetar också gärna i grupp. I din nya roll bör du vara flexibel och ha lätt för att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi, administration eller service. För tjänsten ser vi att erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter samt support- och/eller kundtjänsterfarenhet är ett krav. Vidare är erfarenhet av att arbete med olika affärs/logistiksystem är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från affärs/logistiksystem såsom Sesam2, WebSesam2 och Raindance. Därutöver bör du vara datorintresserad och ha goda kunskaper i Office-programmen. Du kommunicerar väl på svenska, i tal och skrift.

ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Olofsson, Enhetschef
044-19 45 02
Diana Forsgren Ottosson, Teamledare/Kurator
0451-29 83 07
Jeanette Ohrberg, Enhetschef
0418-65 16 14
Anita Olsson, Sjuksköterska
0418-47 39 60
Helén Holmström, Verksamhetschef
040-675 36 06
Elisabeth Haskel, Enhetschef
046-17 29 18
Nils Hellman, HR-ansvarig
070-278 34 09
Studierektor för Region Skånes PTP-program Göran Skogman (frågor som rör PTP-tjänstgöringen

Rekryterare Peter Svensson (frågor som rör rekryteringsproce
040-625 74 51
Aniela Meincke, Enhetschef
046-17 87 77

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024