Administrativ Assistent till vindkraftföretaget ENERCON

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som Administrativ Assistent och samtidigt tillhöra en av världens största och mest framgångsrika vindkraftsaktör i energibranschen? Trivs du med ett omväxlande arbete med frihet under ansvar? Är du dessutom serviceorienterad och har god administrativ vana? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi erbjuder ett stimulerande arbete och ett trevligt, engagerat och kompetent team av kollegor i ett bolag och bransch vars framtid är väldigt spännande.

För vår kunds räkning, ENERCON Energy Converter söker vi nu en Administrativ Assistent. Tjänsten är ett konsultuppdrag med placering på ENERCONs kontor i Malmö. Tjänsten är på deltid på 75 % med startdatum planerat till slutet av februari 2017.

Företagspresentation

Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i över 30 länder. I Malmö finns vårt svenska huvudkontor.

Tjänstebeskrivning

I din roll som Administrativ Assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att assistera och stötta upp inom Enercons Training Center med diverse administrativa göromål. I tjänsten ges du utåtriktat arbete i en miljö vars arbetsklimat andas gemenskap, öppenhet och professionalism. Du kommer att ha många kontaktytor med såväl interna medarbetare som externa leverantörskontakter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

• Konferensservice, administrativ stöd och planering inför utbildningar genom bokning av konferensrum, förberedelse av mat och fika, ta emot besökande gäster samt ansvara för att rummen och kontorsytor är iordningställda och presentabla.
• Arkivering och uppdateringar i diverse system och databaser med anknytning till utbildningar
• Säkerställa att utbildningsmaterial finns till hands samt följa upp status för behov av utbildning hos anställda
• Vara behjälplig vid frågor rörandes utbildningar framförallt via infomail och från interna medarbetare och chefer
• Fortlöpande kontakt med leverantörer gällande utbildningar samt beställning av dessa.
• Vara behjälplig vid resebokningar samt vid behov och i mån av tid assistera andra avdelningar med diverse kontorsgöromål och administration

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller av motsvarande roll, gärna på ett internationellt bolag i en mångsidig roll. Fullgjord gymnasieutbildning är ett krav för tjänsten och du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som på engelska. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och MS Outlook/Exchange. God systemförståelse och goda kunskaper i Excel är meriterande.

Egenskaper

Vi söker dig som förstår betydelsen av att med ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet bemötande få såväl externa som interna besökare att känna sig uppmärksammade, välkomnade och omhändertagna. God personkännedom samt förmågan att inge förtroende och kunna relatera till en stor variation av människor är därför av yttersta vikt för att lyckas i tjänsten. Som person har du en hög integritet, är utåtriktad, initiativrik och har lätt för att skapa goda relationer. Du stimuleras av nöjda besökare, är lyhörd och prestigelös som person samt mån om att alltid göra ditt bästa. Då tjänsten i hög utsträckning innebär frihet under ansvar ser vi att du är nyfiken och proaktiv, har lätt för att prioritera och ser var dina resurser bäst kommer till nytta.

Ansökan

Vi uppskattar mångfald och ser gärna ett brett spann av sökande till tjänsten. Sök tjänsten via denna länk nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Daniel Hilvardén eller Cindy Kristensson på TEMP-TEAM Sverige.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


50% administrativ assistent

50% administrativ assistent

17 juni 2024