Administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Verksamhetsstöd svarar för det administrativa stödet till verksamheten vid Skatteverket och kronofogdemyndigheterna när det gäller it, personal, ekonomi, kommunikation, generell förvaltningsrätt och övrig infrastruktur. Uppdragen kommer från Skatteverkets huvudkontor. Större delen av verksamheten finns i Solna, men vissa funktioner finns även på andra orter. Verksamhetsstöd är indelat i fyra kontor; marknad, distribution, underhåll och utveckling samt ett sekretariat.

Underhållskontoret stödjer den löpande tjänsteproduktionen så att den blir effektiv, säker och tillgänglig för användarna. Arbetsområdena är administrativt stöd, it-underhåll och kommunikation.


Arbetsuppgifter
Som sektionschef ansvarar du för sektionens kvalitet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Tillsammans med enhetschefen anger du riktningen för verksamheten och gör nödvändiga prioriteringar.

Du planerar, utvecklar och följer upp verksamheten i dialog med medarbetarna samt verkar för att arbetssättet inom din sektion blir enhetligt och rättssäkert. Dessutom säkerställer du att det på kort och lång sikt finns rätt kompetens inom sektionen. Du deltar i arbetet med att skapa ett leverantörs-och processorienterat arbetssätt. Vidare ansvarar du för att beslutsfattade processer efterlevs inom sektionen samt för de leveranser som finns inom sektionen. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen.

Inom sektionen finns bland annat följande uppdrag:
*elektronisk inkomstdeklaration via Internet
*punktskattesystem


Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har:
*relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
*erfarenhet av tidigare chefskap
*haft systemansvar eller förvaltningsansvar
*it-kunskaper inom systemutveckling

Som ledare har du ett kundorienterat förhållningssätt och förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har förmåga att utveckla dina medarbetares kompetens och skapa engagemang. Du är tydlig och lyhörd i din kommunikation samt har mod och en vilja att påverka. Vidare är du utvecklings- och resultatinriktad och ditt arbetssätt präglas av en helhetssyn. Du har också en god analytisk förmåga.

För att nå framgång i rollen är det av stor vikt att du har lätt för att samarbeta. Du har förmåga att tänka nytt och är dessutom flexibel, eftersom verksamheten är inne i en period av stor förändring.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, detta för att vi ska kunna skapa en ledning inom Underhållskontoret som har en bra sammansättning.

Övrigt
Svenskt medborgarskap är ett villkor eftersom befattningen är placerad i säkerhetsklass. Detta innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 april 2006
  • Ansök senast: 28 april 2006

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Undersköterska; Aleris; Solna

30 oktober 2006

Receptionist / Allt-i-allo

5 januari 2006

Kallskänka

5 januari 2006

Arbetsledare

7 januari 2006