OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplats: Kommunledningskontoret, Stadshuset i Uddevalla
Arbetsuppgifter:
Du leder administrativa avdelningen som är kittet i kommunledningskontoret.Avdelningen ansvarar för och samordnar kommunledningskontorets interna, gemensamma arbetsuppgifter.
Avdelningen är kansli för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och valnämnden och ansvarar för kommunarkivet.Avdelningen sköter även handläggningen för överförmyndarverksamheten på överförmyndarens uppdrag.Som avdelningschef ansvarar Du för avdelningens verksamhet, ekonomi och personal.
Du är sekreterare i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och valnämnden.Du ger juridisk rådgivning internt i kommunens organisation som komplement till stadsjuristens arbete, främst vad gäller kommunallag och förvaltningslag.
Du är övergripande ansvarig för att ärende- och dokumenthantering fungerar väl och utvecklas i kommunen.Ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem håller på att införas
Organisationen för kommunledningskontoret kan komma att ändras på grund av pågående utredning angående ledningsstruktur.
Utbildning:
Relevant akademisk högskoleutbildning, t ex juridisk eller förvaltningsutbildning
Kunskaper och erfarenheter:
Goda IT-kunskaper.
Mycket god svenska och god engelska i tal och skrift samt god förmåga att tala inför grupper av olika slag.
God organisatorisk förmåga.
Det är meriterande om du har
-erfarenhet från offentlig sektor/ arbete i politiskt styrd organisation
-ledarerfarenhet
-erfarenhet från sekreterarskap och dokumenthanteringssystem
Uddevalla kommun vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför verksamheten
Upplysningar: