Administrativ chef

Administrativ chef

Arbetsbeskrivning

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?

Socialförvaltningen i Ljungby kommun står inför en spännande utvecklingsresa i en tid med nya och stora samhällsutmaningar. Vår ambition är att åstadkomma förflyttningar som gör skillnad och vi söker dig som drivs av att nå resultat i samverkan med andra.

Vi söker nu en administrativ chef till förvaltningens administrativa avdelning.

Administrativa avdelningens uppdrag är att planera, driva och utveckla förvaltningens övergripande administration- och styrprocesser. Avdelningen hanterar arbetsuppgifter inom bland annat förvaltningssekretariat, digitalisering, ekonomiadministration och strategiskt kvalitetsarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ chef i socialförvaltningen är du personal- och budgetansvarig för en avdelning som ingår i förvaltningens stab.
Du arbetar direkt på uppdrag av socialchefen och bistår med underlag för ledning, styrning och uppföljning kopplat till förvaltningen.

Du ansvarar tillsammans med staben för förvaltningens gemensamma processer både inom förvaltningen, över förvaltningsgränser och mot externa samarbetspartners. I Ljungby kommun är samverkan mellan arbetsgivare, medarbetare och fackliga företrädare central. Du leder och utvecklar avdelningens medarbetare, verksamhet och organisation, stöttar och coachar. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp.

Du har fokus på effektiva lösningar och nya arbetsprocesser utifrån kommunens ambitioner kring digitalisering och förbättrad service. Du är också ersättare för nämndsekreteraren vid behov samt förvaltningens dataskyddsombud.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning för administrativt arbete, chefserfarenhet samt erfarenhet av att arbeta med centrala administrativa processer i en politiskt styrd verksamhet.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom dokument och ärendehantering inom socialförvaltningens arbetsområden samt krisstödsarbete. Därutöver ser vi att du har erfarenhet av förändringsledning och strategisk verksamhetsutveckling inom verksamhetsområdet och du behöver vara van vid att arbeta i ledningssystem.
Som person har du ett långsiktigt och strategiskt tänk, du är strukturerad och kan organisera samt prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du förstår värdet av att arbeta systematiskt och noggrant från början till slut. Du är trygg och stabil i dig själv och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt är en van IT-användare.

Du leder för resultat och motiverar dina medarbetare genom att skapa förutsättningar för dem att nå sina mål. Att skapa engagemang och delaktighet är en självklarhet för dig genom tillitsfullt ledarskap. Du skapar samhörighet och inger förtroende, är lyhörd och närvarande samt delegerar uppdrag och ger stort handlingsutrymme till dina medarbetare.
B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se

Sammanfattning

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024