Administrativ Chef till HELAB

Administrativ Chef till HELAB

Arbetsbeskrivning

Helab expanderar och söker nu en vass administrativ chef som ska vara en viktig kugge i vår framtida tillväxt på flera orter. Har du god erfarenhet av administration och HR arbete med en personlighet präglad av viljan att stödja och förbättra verksamheten? Då kan detta vara din nästa utmaning. Läs gärna mer nedan och skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Helab Automation & Elinstallationer AB startade 1982 i Lysekil. Uno Hansson startar Hanssons Elektriska som inriktas på att leverera tjänster inom elautomation och service. Uno Hanssons Elektriska växer och 1988 ombildas firman till aktiebolag, Helab Automation & Elinstallationer AB. Under denna tid expanderar marknaden, framför allt för maskintillverkarna som säljer i hela Sverige och i många länder i Europa. Med detta följer ett växande behov av Helabs automationslösningar och från 2004 tar man helhetsansvar för elavdelningar hos kunder. Vi har idag kontor i Lysekil, och sedan 2016 också ett kontor i Göteborg.

Om rollen

I rollen som administrativ chef hos Helab kommer du arbeta brett över verksamheten med stor påverkan på bolagets utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är personalfrågor, avtalsfrågor, rekrytering, löner, bilhantering, inköpsarbete samt uppdatera/revidera och sköta HELABs verksamhetssystem.

I denna roll kommer man även hantera frakter och fraktavtal samt ansvara för att personalen har rätt datautrustning, man kommer även att ombesörja Helabs hemsida och ansvarar även för bolagets events. Du jobbar tätt med ekonomiansvarig och kommer vara delaktig och ansvarig för vissa ekonomiuppgifter.

Som administrativ chef samarbetar du effektivt med VD. Rollen innebär mycket operativt hands on arbete, men det förutsätter även en god förmåga att tänka strategiskt och långsiktigt. Du rapporterar till VD och kan i denna roll utgå från Helabs kontor i Lysekil alternativt Göteborg.

Vem bör söka tjänsten?

Vi ser gärna att du har god erfarenhet av administration och personalfrågor, har du även erfarenhet av ekonomiarbete är detta meriterande. Vi lägger stor vikt på rätt personliga egenskaper. Du bör trivas i en bred och varierande roll där ingen dag är den andra lik.

Vi söker dig som är trygg och stabil i din roll. Du är som person, prestigelös, självgående och noggrann. Att utveckla och förbättra verksamheten är något du motiveras av. Erfarenhet av avtalshantering är meriterande.

Du förväntas ha goda kunskaper inom Officepaketet, behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Vad kan HELAB AB erbjuda dig?

Helab har ett tydligt mål inför framtiden och är just nu inne i en expansiv fas och här får du vara en viktig del av denna resa. Du får möjlighet att arbeta hos ett värderingsstyrt bolag där man prioriterar sina kunder och medarbetare främst. I denna roll får du stor möjlighet till påverkan av verksamheten och frihet att utforma din roll.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Helab med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Svedberg på 0790763749 alternativt maria.svedberg@jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående via länken nedan dock senast 15 september.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 22 september 2022

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023