ADMINISTRATIV HANDLÄGGARE

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta i kommunens centrala förvaltning, kommunledningskontoret, där tjänsten är placerad inom stab- och kanslienheten. Vi söker en medarbetare som kommer att vara "spindeln i nätet" för att hålla samman information om kommunledningen och deras olika engagemang. Du ska kunna värdera information och bereda olika frågor på ledningens uppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att svara för det löpande administrativa stödet åt i första hand kommunalråd och kommunchef. Det kan t.ex. handla om att svara på telefonsamtal och e-post, föra mötesanteckningar, mötes- och konferensbokningar, förbereda presentationer och att utreda olika frågor på ledningens uppdrag. Rollen innebär att snabbt kunna växla mellan olika uppgifter då god servicekänsla är a och o. Du har en högskoleutbildning inom samhällsvetenskap eller har en annan kompetens som kan bedömas likvärdig. Du bör ha ett stort intresse för att erbjuda god service. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är en fördel. Du har god stilistisk förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Goda språkkunskaper är meriterande. Dina datakunskaper ska vara mycket goda - framförallt i Word, Excel och Power Point. Du har lätt för att samarbeta och kan självständigt organisera, planera och handlägga ärenden. Med andra ord kommer vi att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PITEÅ KOMMUN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 april 2009
  • Ansök senast: 4 maj 2009

Liknande jobb


Tillsynshandläggare, Solna stad

Tillsynshandläggare, Solna stad

17 maj 2024

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

7 maj 2024

6 maj 2024

Beredskapshandläggare

3 maj 2024