Administrativ handläggare IFO Vuxensektion

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Vara kommun har cirka 16 000 invånare och cirka 1000 anställda i kommunen.

Kommunens personalidé bygger på ledarskap, kompetens och delaktighet. Vara kommun är en av de 20 kommuner som har fått utmärkelsen Karriär i offentlig sektor 2015. Utmärkelsen delas ut till de statliga och kommunala arbetsgivare som sticker ut från mängden och kan erbjuda nya och befintliga medarbetare unika karriär och utvecklingsmöjligheter.

Individ- och familjeomsorgen består av cirka 55 medarbetare och är indelad i tre sektioner; Vuxensektionen, Familjesektionen och Sektionen för arbete och sysselsättning. Vuxensektionen arbetar med ekonomiskt bistånd, integration, våld i nära relationer och missbruk.

Arbetsuppgifter
Individ- och familjeomsorgens Vuxensektion har tio socialsekreterare som arbetar med att utreda och bedöma rätten till bistånd. Ditt uppdrag är att ge stöd och service till våra socialsekreterare. Vi söker dig som är ordningsam, flexibel och trivs med att möta människor i ditt arbete. Vi erbjuder ett självständigt arbete och varierande administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer                                                                                                               Du har för tjänsten lämplig gymnasieutbildning och erfarenhet inom arbetsområdet. För tjänsten fordras god administrativ förmåga och goda IT-kunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal förvaltning, med socialrätt och/eller förvaltningsrätt, är en van användare av Officepaketet och behärskar Procapita IFO journalsystem. God kunskap i svenska i tal som skrift är en nödvändighet.  
Du har god förmåga:

- att samarbeta, med såväl kollegor som med de vi är till för                                                - att ta ansvar, göra prioriteringar och strukturera det egna uppdraget                                 - att ta egna initiativ och se vad som behövs göras för att förbättra och stötta verksamheten administrativt                                                                                                                   - att bidra till trivseln inom förvaltningen genom ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt

Övrigt                                                                                                                           Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringstiden.


I Vara kommun tror vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Vara kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Mynetwork. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Se filmen om Vara kommun - Karriärskommun 2015 via YouTube

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Carin Sjöberg, Sektionschef
0512-31128
Elisabeth Andersson, Resultatenhetschef
0512-31251
Elisabeth Andersson, IFO-chef
0512-31251

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Torget 8
None

Postadress

Stora Torget 8
Vara, 53431

Liknande jobb


31 maj 2024