Administrativ handläggare till Skolinspektionen i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Alla barn, elever och vuxenstuderande ska få möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Verksamheten innehåller fem grenar: regelbunden tillsyn, regelbunden kvalitetsgranskning, tematisk kvalitetsgranskning, tillsyn utifrån individärenden samt bedömning av tillstånd för fristående skolor. Vi finns på orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.

 

Administrativ handläggare till Skolinspektionen i Stockholm

Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då kan arbetet som administrativ handläggare på Skolinspektionen vara helt rätt för dig. Den administrativa handläggarens viktigaste roll är att vara behjälplig och stödja våra chefer på huvudkontoret med olika administrativa uppgifter samt samordna och driva egna projekt. Avdelningarna som ingår på huvudkontoret är verksamhetsstöd och juridik, analys och statistik, kommunikationssekreteriatet samt en GD-stab. Tjänsten är placerad på verksamhetsstöd och juridik.

Du har en hög grad av integritet och känner dig bekväm med att arbeta självständigt och periodvis även i högt tempo, vilket fordrar att du är mycket välorganiserad och har bra kommunikations- och nätverksfärdigheter.

Arbetsuppgifter


• Samordna och planera möten såsom myndighetens administrationsmöten, avdelningsmöten, inklusive researrangemang, agendaplanering och koppling mellan alla mötesdeltagare
• Söka och samla in data, sammanställa och kvalitetssäkra rapporter samt följa upp planer och aktiviteter
• Ansvara för att upprätta och upprätthålla olika former av dokument och presentationer
• Initiera och driva utvecklingsarbete inom dina arbetsområden
• Koordinera och organisera kalender, konferenser och evenemang
• Ansvara för protokollföring
• Hantering av fakturor, tidrapporter, resekostnader mm
• Bistå med stöd och hjälp vid inköp samt inför revisioner
• Stödja Överklagandenämnden med diarieföring, utskick etc. samt vid semestrar och andra ledigheter vara ett stöd till Rättsenheten och övrig verksamhet på huvudkontoret.

För att lyckas i yrkesrollen som administrativ handläggare ska du vara serviceinriktad, ha ett proaktivt fokus och uppskatta utmaningen i att stödja huvudkontorets chefer. Du behöver vara en person som tar egna initiativ och tar fullt ansvar för alla arbetsuppgifter. Vidare behöver du vara duktig på att organisera, strukturera och prioritera ett brett spektrum av administrativa frågor på ett effektivt sätt, ha mycket goda datorkunskaper och obehindrat hantera svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du har vilja att lära och förstå Skolinspektionens verksamhet.

KVALIFIKATIONER

Du har:


• Gymnasieexamen, företrädelsevis från handels- och administrationsprogrammet eller motsvarande utbildning för vuxna från kommunal vuxenutbildning eller från en folkhögskola alternativt annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Mångårig erfarenhet av att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter
• God datorvana med goda kunskaper exempelvis i Outlook, Word, Excel och Powerpoint
• Flytande kunskaper i svenska

Det är meriterande med


• Eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning
• Arbetserfarenhet av avtalshantering
• Erfarenhet av att tidigare arbetat i statlig verksamhet

Som person


• Är du serviceinriktad och metodisk samt uppskattar att skapa ordning och reda
• Är du självständig och kan se var din insats behövs samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra
• Är du flexibel utan att ge avkall på kvaliteten i arbetet
• Tar du dig an uppgifterna med intresse, nyfikenhet och gott omdöme.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten

Tjänsten är en heltidstjänst, tills vidare. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning 6 månader.

Ansökan

Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv med bild. Sista ansökningsdag är den 4 september, 2020. Ansökan har dnr 2020:5753.

Frågor

Kontaktpersoner:

För upplysningar, kontakta HR-chef Ann Stadberg, för frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Marjut Thelin. Båda nås via växeln 08 586 080 00.

Fackliga företrädare Anders Löfgren (Saco) tfn +46 8 586 086 95, Mattias Friström (Fackförbundet ST) tfn +46 8-586 080 00.

 

Inför rekryteringen har Skolinspektionen tagit ställning till rekryteringskanaler och

marknadsföring, vi undanber oss därför kontakt från försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skolinspektionen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2020
  • Ansök senast: 4 september 2020

Besöksadress

Storgatan 33, Linköping
None

Postadress

Box 23069
Stockholm, 10435

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024