Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso- och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (2017:372) om stöd vid klagomål mot hälso- och sjukvården. Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.



I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården.

Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (2017:372) om stöd vid klagomål mot hälso- och sjukvården. Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning.

Till patientnämndernas kansli söker vi nu en administrativ koordinator, tillsvidareanställning 100 %.

Ditt uppdrag
Vi söker en engagerad, ansvarsfull och flexibel administrativ koordinator med passion för service. Du blir en nyckelperson och utgör ett administrativt stöd inom det gemensamma kansliet. Arbetet är omväxlande och ansvarsfullt, du kommer att ingå i förvaltningens ledningsstöd.

Du ansvarar för sedvanliga administrativa arbetsuppgifter och rutiner gällande post, inköp, drift och fakturahantering. IT frågor såsom behörighetsadministration och support. 

I din roll ingår att ansvara för förvaltningsbrevlåda och inkommande post, som registreras, samt koordinera utlämnandet av allmänna handlingar, vara behjälplig att skriva protokoll och minnesanteckningar på olika möten, bidra till utveckling av rutiner, arbetssätt och digitala samarbetsytor. Övrigt inom tjänsten är arbete med kommunikation och information. Svara för patientnämndernas grafiska profil via hemsida, informationsmaterial m m. Vara en resurs i arbetet med kansliets internkommunikation. Resor förekommer i tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans.

För att lyckas i rollen behöver du:

- Lägst gymnasiekompetens med teoretisk inriktning.
- Flerårig erfarenhet och kompetens av kansliadministrativa arbetsuppgifter, gärna på förvaltningsnivå.
- Utmärkt datorvana och erfarenhet av Microsoft Office
- Erfarenhet och kompetens i dokumenthantering och kommunikationsarbete.
- Du har en mycket god kommunikativ förmåga och kommunicerar på ett effektivt och medvetet sätt.
- Du uttrycker dig väl på svenska i tal och i skrift.
- Du är självständig, noggrann och ansvarstagande med förmåga att driva ditt arbete framåt. 

Meriterande är kunskaper och erfarenheter av rutiner och administrativa system inom Västra Götalandsregionen, såsom public 360 och SOFIA/Sharepoint m m, samt erfarenhet av digitalt arbete.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, såsom samarbetsförmåga, gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt, du kan inspirera och delge andra din kunskap.

Övrigt
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.

Läs om våra förmåner: https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltningschef Yvonne Tellskog
tfn 010-441 04 95,
Förvaltningsjurist Mona-Lisa Dahlberg
tfn 010-441 20 09
Utredningssekr Margareta Nygårds
tfn 010-441 20 06
Utredningssekr Margareta Lönn
tfn 010-441 36 02
Yvonne Tellskog, förvaltningschef
010-441 04 95, v. 26-27
Mona-Lisa Dahlberg, förvaltningsjurist
010-441 20 09, v.28-30
Petter Wrenne, nämndsekreterare
010-441 20 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Patientnämndernas kansli
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2022
  • Ansök senast: 16 maj 2022

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Skoladministratör Jakobsgårdsskolan

3 juni 2024

3 juni 2024

Adminstratör till XLNT Group

Adminstratör till XLNT Group

3 juni 2024