Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

Arbetsbeskrivning

Utvecklings- och trafikavdelningen

Vill du ha en varierad vardag med många olika arbetsuppgifter där du ges stora möjligheter att själv planera och organisera ditt arbete? Då ska du söka tjänsten som administrativ koordinator hos oss!

Ditt nya jobb
Som koordinator hos oss kommer du vara ett administrativt stöd för Utvecklings- och trafikavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår att hantera inkomna ärenden och frågor via våra verksamhetssystem, planera och samordna möten, administrera och följa upp projekt och uppdrag. Du kommer också arbeta med att utveckla och effektivisera processer och rutiner. I dina arbetsuppgifter ingår även viss administration knuten till stadsbyggnadsnämnden.

Utvecklings- och trafikavdelningen arbetar med frågor inom samhällsbyggnad och infrastruktur och du blir en av ca 20 medarbetare på avdelningen. Avdelningen ansvarar för ett brett kompetensområde som hållbart resande, myndighetsfrågor, trafiksäkerhet, stadsutveckling, kommundelsutveckling och olika investeringsprojekt.

Din kompetens
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom offentlig förvaltning, alternativt erfarenhet eller utbildning som bedöms som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av arbete som koordinator eller administratör, gärna i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom samhällsutveckling och har en förståelse för samhällsbyggnadsprocessen.

Du är kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift. Du har mycket god vana vid att arbeta digitalt och har goda datorkunskaper.

Som person är du strukturerad, initiativrik och intresserad av att aktivt delta i utvecklingsarbeten och har ett kreativt och lösningsorienterat förhållningssätt.

Då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt behöver du ha lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Som person är du serviceinriktad och tycker om att arbeta tillsammans med och för andra människor.

Vill du veta mer?
Upplysningar lämnas av:
Henrik Zetterholm, avdelningschef utvecklings- och trafikavdelningen, 036-106071
Carlos Trischler, Sveriges ingenjörer, 036-105177
Magnus Blom, Vision, 036-105327

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som administrativ koordinator i vår växande kommun senast den 13 november.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


31 maj 2024