Administrativ koordinator på deltid till globalt företag i Solna

Administrativ koordinator på deltid till globalt företag i Solna

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Rollen och uppdraget

Det här är ett konsultuppdrag på deltid, ca 20 timmar i veckan med start omgående och 6 månader framåt med mycket goda chanser till förlängning därefter. Vår kunds fräscha och moderna huvudkontor är placerat i Solna, nära både shopping, gym och restauranger i Mall of Scandinavia men även Råstasjön och Lötsjön som är mysiga att promenera runt på sommaren.

I denna roll kommer du vara med och förvalta företagets bilpark, inklusive servicebilar och företags-/förmånsbilar. För närvarande har vårt kundbolag samarbete med tre olika biluthyrningsföretag där du kommer vara den huvudsakliga kontaktpersonen. Du kommer även vara kontaktperson för förarna av företagsbilarna och förmånsbilarna samt för personalen på plats när det gäller tjänstebilarna. Vårt kundbolag håller just nu på att förnya rutinerna gällande Fleet Management där du kommer få möjlighet att delta i ett intressant projekt och vara med att påverka samt komma med dina egna idéer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Fungera som första kontaktperson för alla förfrågningar gällande bilar 
• Upprätthålla en noggrann förteckning över bilparken
• Hjälpa till vid beställning av nya leasingbilar eller långtidshyrbilar
• Skapa ett informationsblad med allmän användbar information om företagets bilpark
• Uppdatera bilpolicyn vid behov
• Vara administratör för billeasing och skapa/uppdatera rapporter varje månad
• Samarbeta med personalavdelningen gällande rapporter för trängselskatt och förmånsvärden
• Tillhandahålla och förmedla information och material till förarna, till exempel hur man beställer en bil, hur man anmäler en skada osv
• Vara ansvarig för hanteringen av drivmedelskort

Kvalifikationer

Vi söker dig som är nyfiken, driven och strukturerad och som också motiveras av att utveckla dina kunskaper. Det viktigaste är att du har en "can do-attityd" och vill lära dig mer. Vi ser gärna att du har goda systemkunskaper och förmåga att lära dig nya system och hantera data.

• Du har god erfarenhet av att koordinera/administrera
• Du är noggrann och är uppmärksam på detaljer
• Du kommunicerar obehindrat på engelska och gärna på svenska
• Du är duktig på att kommunicera, både skriftligt och muntligt
• Du har goda kunskaper i IT och Officepaketet

Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet från bil/leasingbranshen
• Har ett genuint intresse för bilar

Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

Tjänstens omfattning

Detta är ett konsultuppdrag på deltid, ca 20h/v. Arbetstiderna är flexibla där du tillsammans med din närmaste chef kan lägga upp ditt schema utifrån behov, önskemål är dock att du ska kunna arbeta 2-3 dagar i veckan. Du blir anställd som konsult via oss på The Place. Önskad start 6/3 till och med 30/9–2023, med möjlighet till förlängning. Du utgår från kontoret i Solna och det är ej möjligt att arbeta på distans.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024