Administrativ koordinator till LaboTest

Arbetsbeskrivning

LaboTest AB söker en Administrativ koordinator till servicekontoret i Askim, Göteborg. Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning



LaboTest AB ingår i den holländska koncernen OmnirayGroup. LaboTest AB är ett företag som levererar och servar produkter med högsta kvalitet med mer än 45 års erfarenhet i branschen. Deras kunder arbetar med materialtestning och finns representerade inom branscher som Elektronik-, Fordon-, Telecom-, Försvars-, Flyg-och Sjöfartsindustrin, samt företag som bedriver Prov-, Test- och Forskningsverksamhet. För närvarande representeras varumärkena Vötsch, Weiss Ltd, IMV, Vibration Research, Vibratech och Heratherm (tidigare Heraeus) i Sverige och Danmark. Huvudkontoret finns i Upplands Väsby samt ett servicekontor i Askim. Dessutom finns de också representerade med ett systerföretag i Finland, LaboTest Oy.

I rollen som Administrativ koordinator står du för det administrativa stödet och är spindeln i nätet inom företaget i samarbete med Administrative supervisor.

Dessutom innebär tjänsten att du:

- är en support till företagets alla interna medarbetare och externa konsulter
- sköter fakturering, mappning och arkivering av både mindre löpande projekt och större projekt.
- arbetar med registervård i företagets affärssystem.
- sköter samordning av möten och konferenser, upprätta agendor och att föra mötesanteckningar.




Krav:

- Utbildning inom ekonomi/administration
- God svenska i tal och skrift
- God engelska i tal och skrift
- God kunskap inom Office-paketet


Meriterande med kunskaper inom Fortnox, ISO 9001, ISO14001.

Vi söker dig som:

är en god kommunikatör och gillar att vara serviceinriktad. Du kan sköta ditt arbete självständigt och du är alltid noggrann, strukturerad och organiserad. Vi är ett mindre företaget som befinner sig i en snabbt växande situation. För att trivas hos oss så tycker du om att arbeta utifrån givna ramar och rutiner, men kan snabbt ställa om mellan olika arbetsuppgifter om det skulle behövas.



Som mindre företag så tar vi tar hand om vår personal och erbjuder bland annat tjänstepension, företagshälsovård och friskvård och att kunna arbeta på distans ca 50%.



Övrigt:

- Start: omgående
- Arbetstider: månd-fre 8-17 (möjlighet att jobba på distans ca 50%)
- Anställningsform: Heltidstjänst med provanställning upp till 6 mån.
- Kollektivavtal: Unionen och Teknikföretagen med semester 25+5 dagar (förskottssemester)
- Sista ansökningsdag: 25 september




Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxt Väsbys partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Väsby för att hitta just dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxt Väsby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2023
  • Ansök senast: 25 september 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024