Administrativ koordinator vid Service och Teknik, LTH

Administrativ koordinator vid Service och Teknik, LTH

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Service och Teknik (SoT) vid LTH:s kansli, är en service- och infrastrukturavdelning med 9 anställda.

Vi ger bland annat LTH:s kansli kontorssupport med det mesta avseende praktiska sysslor och inköp, LTH:s centrala infrastruktur, AV-teknik, möbler/inredning och dess beställningar.

Arbetsuppgifter
Som administrativ koordinator kommer du vara en del av Service och Tekniks avdelning som är centralt placerat vid fakultetens kansli. Arbetsuppgifterna innebär till stor del att administrera, koordinera och organisera. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Inköp, upphandling och beställning av material, utrustning och externa tjänster samt att sköta leveranshantering och kontakter
- Koordinering- och planeringsarbete, exempelvis vid omflyttningar och mindre projekt
- Administrativa uppgifter såsom registerhantering, föra protokoll och diarieföring vid avdelningen
- Uppdatera webb och hantering av intranät och internkommunikation
- Dokumentering och uppföljning av miljödiplomering
- Uppföljning av utförda tjänster, t.ex lokalvård.

Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma och vid arbetstoppar eller specifika evenemang ska du vara beredd att bistå avdelningen i övrigt.

Kvalifikationer
Vi söker en erfaren administratör som har ett flexibelt arbetssätt och som trivs med att arbeta med både rutinartade arbetsuppgifter och med att utveckla arbetsprocesser.

Du har:

- Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms vara likvärdig
- Mycket god administrativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med administrativt arbete
- God datorvana och goda kunskaper i samt erfarenhet av administrativa stödsystem
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och det är viktigt att du kan hantera en varierande bredd av arbetsuppgifter. Vi söker dig som har en stark servicekänsla och en god förmåga att samverka med andra parter. Du är målorienterad, strukturerad och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda med god kvalitet. Vidare är du initiativtagande, självgående och har god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du även har: 

- Erfarenhet av att arbeta i projekt, gärna som projektkoordinator eller liknande
- Erfarenhet av arbete med inköp och/eller upphandling
- Erfarenhet av webbuppdatering
- Kunskap om lagar, förordningar och avtal inom universitets- och högskolesektorn eller annan offentlig sektor.

Hänsyn kommer också att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling.

Villkor
Tidsbegränsad anställning, 2 år, omfattning 100 %. 

Instruktioner för ansökan
Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 april 2024

28 mars 2024

Kvalitetscontroller

Kvalitetscontroller

14 mars 2024