Administrativ koordinator/löneadministratör

Administrativ koordinator/löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du en organiserad och driven person som gillar att hålla koll på detaljer? Är du i början av din karriär och vill växa inom lönehantering och administration. Då kan detta vara jobbet för dig!

OM TJÄNSTEN

Till Aarsleff Pipe Technologies söker vi nu efter en Administrativ Koordinator och Löneadministratör som vill utvecklas i en bred och varierande roll. Aarsleff-koncernen finns representerad med flera starka varumärken på den svenska marknaden med verksamhet inom byggbranschen. Du kommer vara anställd på Aarsleff Pipe Technologies.

I rollen som Administrativ Koordinator kommer du att hantera en mängd olika administrativa uppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Du kommer att ha en delad roll där du både stöttar ekonomiavdelningen och hållbarhetsavdelningen som innefattar Lönehantering, HR och KMA. Rollen innebär många kontaktytor och kräver hög grad av flexibilitet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:


* Löneadministration: Stödja löneansvarig genom att administrera löner.
* Ekonomiadministration: Hantera kundreskontra och utlägg på ekonomiavdelningen (expense).
* Utbildningskoordinering: Koordinera och boka medarbetares kurser och interna utbildningar, samt hantera bokningar av hälsoundersökningar och dylikt.
* Förbättringsprojekt: Delta i olika förbättringsarbeten för att optimera processer, exempelvis att bistå vid eventuella systembyten.
* Stödja hållbarhetschefen i olika projekt, utifrån behov.


VI SÖKER DIG SOM

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Vi söker dig som är prestigelös, flexibel och självständig. Du trivs med att ta eget ansvar och kan arbeta i ett högt varierande tempo.

Formella krav:
- Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och efterföljande utbildning inom lönehantering.
- Tidigare erfarenhet av en roll inom administration, ekonomi, fakturahantering eller liknande.
- Grundläggande kunskaper i lönehantering och ekonomi.
- Erfarenhet av att arbeta i lönesystem är önskvärt; där erfarenhet av Hogia är ett stort plus.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.
- Möjlighet och vilja att arbeta från kontoret i Brunna, Kungsängen majoriteten av tiden.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här: AARSLEFF I SVERIGE - Aarsleff i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2025
  • Ansök senast: 1 april 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010