Administrativ kundtjänstmedarbetare sökes!

Administrativ kundtjänstmedarbetare sökes!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en kundfokuserad och betydelsefull roll? Denna roll passar dig som brinner för service och har ett stort intresse för hållbarhet! Vi söker dig som kan börja omgående, så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett ledande företag inom miljö och avfall. Nu söker vi en administrativ kundservicemedarbetare för att förstärka det befintliga teamet under ett vikariat på heltid med start omgående fram till och med sista augusti. På avdelningen arbetar man med kundservice för nationella kunder och ansvarar för att hantera inkommande kundärenden via telefon och mail. Majoriteten av din arbetstid utför du administrativa uppgifter, men du kommer också att både ta emot och ringa ut samtal. Du kommer att arbeta med kunder över hela Sverige inom flera olika segment. En stor del av kunderna arbetar med farligt avfall och miljöfrågor, så det är viktigt att du har ett intresse för att lära dig mer om detta.

Här välkomnas du till en familjär och välkomnande arbetsplats. Du får goda förutsättningar att komma in i rollen genom en gedigen introduktion. På nationell kundservice i Örebro sitter 5 kollegor, men du arbetar gränsöverskridande och har kontakt med kollegor i olika roller och på olika orter dagligen.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande ärenden via telefon, e-post, webb och vid besök
* Svara på frågor gällande fakturor, produkter, tjänster och priser
* Administration i form av att ta emot och registrera beställningar från kunder, hantera reklamationer och ladda upp dokument i kundportaler
* Merförsäljning gentemot befintliga kunder
* Stötta och hjälpa övriga avdelningar och kollegor


VI SÖKER DIG SOM
- Har en fullständig gymnasieutbildning
- Har tidigare erfarenhet inom kundservice, administration eller annat serviceinriktat arbete
- Har datorvana och goda kunskaper i MS Office
- Behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift då du kommer att bemöta kunder både över telefon och mail
- Har B-körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet, kollektivtrafiken är begränsad

Det är meriterande om du har
- Säljerfarenhet
- Kunskap i farligt avfall eller ADR-utbildning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi värdesätter servicetänk och god samarbetsförmåga. Utöver detta är du en person som kan finna lugnet i en stressad situation och som inte räds för att fråga dina kollegor om hjälp vid utmaningar i arbetet. Du har ett jordnära och prestigelöst tänk och värderar teamarbete högt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2025
  • Ansök senast: 26 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 augusti 2010

30 mars 2020

23 augusti 2010