Administrativ kundtjänstmedarbetare till Logistikföretag Göteborg

Administrativ kundtjänstmedarbetare till Logistikföretag Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vår kund expanderar och behöver förstärka deras kundtjänstteam. Är du en lyhörd, noggrann, lagspelare som vill jobba med kundservice? Trivs du med att arbeta i en roll där service är A och O och där du drivs av att hjälpa andra och lösa problem? Då kan detta uppdrag vara något för dig. 

Dina arbetsuppgifter
Vi söker för kommande konsultuppdrag dig som älskar att arbeta proaktivt och alltid vill hitta den bästa lösningen. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att hantera ärenden via mejl och telefon samt se till att företagskunder, leverantörer och kollegor får den information och hjälp som de behöver. Du arbetar tätt tillsammans med teamet för att uppnå högsta möjliga kundnöjdhet! Oavsett om det gäller order, leveranssändningar eller tullfrågor så har du en lösningsorienterad inställning och en passion för att hjälpa till!

Din profil
För att vara framgångsrik i rollen som kundtjänstmedarbetare tror vi att du har en god servicekänsla, är noggrann och lyhörd för kundens behov. Då tjänsten är åt det administrativa hållet ser vi gärna att du har ett intresse och erfarenhet av att arbeta i administrativa roller. Då ärenden kan komma från olika håll, i olika takt och med olika prioriteringsnivåer ser vi att du är en person som har förmågan att arbeta metodiskt och trivs med att arbeta i ett högt tempo. För dig är det en självklarhet att vara en lagspelare och tillsammans lösa de dagliga utmaningar som uppstår! 

Kvalifikationer för tjänsten: Tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst eller i kundrelationer med telefon och mejl som främsta redskap
Har god datavana (Office-paketet samt gärna erfarenhet från WMS-system.)
God förmåga att formulera dig i tal och skrift i både svenska och engelska, andra nordiska språk är meriterande
Vi ser även att erfarenhet från logistik, tull och transport eller liknande verksamhet är väldigt meriterande.

Övrigt
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg
Arbetstid: måndag-fredag kl: 7:00-16:00 

Är det här rollen för dig? Vänta inte med din ansökan – urval sker löpande i processen!


OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har över 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Väst AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2022
  • Ansök senast: 26 juli 2022

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024