Administrativ löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder städning och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet. Vi har ett heltäckande tjänsteutbud som omfattar det mesta inom företagsstädning och närliggande support som bemanning av reception, intern service, frukt, kaffe, växter och hygienprodukter. Vi verkar i hela landet och har funnits sedan 1984. Vi omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Sedan januari 2016 är Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB en del av Inspira.

Vi söker en löneadministratör till vårt kontor i Västerås. Vi tror att du är noggrann, positiv, tar eget ansvar och har god erfarenhet av löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda. Du ingår i företagets personalavdelning och rapporterar till företagets personalchef. Lönefunktionen består av två personer och ni samarbetar nära och delar på arbetsuppgifterna. Totalt hanteras cirka 800 löner per månad, främst kollektivlöner. Löneunderlag skapas i företagets tidredovisningssystem och löneberedningen sker i HogiaLön+. Det är ett viktigt arbete i ett personalintensivt och expansivt serviceföretag.   

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Granska och slutgodkänna löneunderlag
• Bereda löner i lönesystemet HogiaLön+
• Support till arbetsledning i lönefrågor, tidredovisningssystemet
• Övriga personaladministrativa arbetsuppgifter

Vi söker dig som har:

• Goda kunskaper i HogiaLön+
• Minst 3 års erfarenhet som löneadministratör
• Vana från att hantera stor mängd löneunderlag varje månad, särskilt för kollektivanställd personal
• God kunskap om arbetsrätt och personaladministration är meriterade
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• God datavana

Denna tjänst är ett vikariat till och med sista augusti 2017 med start omgående och chans till förlängning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Västerås och tillhöra Inspira Väst, Vagnbodsvägen 3. Har du frågor är du välkommen att kontakta Helene Strömbäck på 021-481 95 10.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tycker du att uppdraget låter spännande och anser att du är rätt person är du varmt välkommen med din ansökan. Urval kommer att ske löpande varav tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Bifoga CV, personligt brev och spela gärna in en kort videopresentation av dig själv.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rigmor Öhman

HR-support Rigmor Öhman

Josefine Sundström

HR-chef Anna-Karin Berts
08-505 537 18
Driftområdeschef Gunilla Wellerfors

HR Anna-Karin Berts

Regionchef Nord Björn Jönsson

Personalchef Aira Tapper

Operativ Chef Per Karlsson

Personalchef Aira Tapper

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inspira AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Villkor fastställs efter överenskommelse.
  • Heltid Denna tjänst är ett vikariat till och med sista augusti 2017 med start omgående och chans till förlängning.
  • Publicerat: 28 september 2016

Besöksadress

Hangövägen 19
None

Postadress

Hangövägen 19
Stockholm, 11541

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024