Administrativ personal till Bollnäs hemtjänst

Administrativ personal till Bollnäs hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, omsorg om personer med funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg.

Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv.



Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!





Samtliga hemtjänstområden.



Beskrivning
Hemtjänstens administrativa enhet är placerad på Nyhedsbacken i nära anslutning till Bollnäs hemtjänst.

Enheten består i dagsläget av tre administratörer som servar chefer och hemtjänstpersonal. Som administratör är du kontaktperson mot flera chefer och arbetar främst mot deras arbetsgrupper. Vid arbetsanhopning hjälps ni åt inom enheten med att lösa arbetsuppgifterna.

Då behovet av hemtjänstinsatser har ökat har belastningen på den administrativa enheten ökat. Vi utökar därför bemanningen under ett år med två administratörer, där den ena tjänsten är mer riktad mot rekrytering.

Arbetet kan innebära viss helgtjänstgöring.

Arbetsuppgifter
Arbetet som administratör är omväxlande och ibland utmanande. Huvuduppgiften är att rekrytera personal. I det arbetet ingår bland annat att hitta personal till de lediga turer som har uppstått på grund av sjukfrånvaro och annan frånvaro. Dessutom är du cheferna behjälplig vid semesterrekrytering. I samband med rekrytering är du även delaktig i intervjuer av sökande.

Som administratör har du kontinuerlig kontakt med planerarna, som lägger dagsplaneringen för arbetsgrupperna. I arbetet ingår även lönehantering, att sköta fakturahantering, justera schema och att skriva anställningsavtal och arbetsgivarintyg. Du arbetar i flera olika datasystem såsom Medvind, Heroma och Varbi.

Arbetet innebär både telefonkontakt och kontakt med hemtjänstpersonal och chefer som besöker kontoret. 



Kvalifikationer
Du har administrativ erfarenhet och har arbetat med administrativa uppgifter under minst ett par år. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av verksamhet inom vård och omsorg. 

Du har lätt för att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Då arbetet ibland är krävande är det viktigt att du är lugn och stabil och kan fokusera på rätt saker. Du har lätt för att samarbeta och tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter samtidigt som du ställer upp om dina kollegor behöver stöd. Du har en empatisk förmåga vilket gör att du kan sätta dig in i andra människors situation.



Villkor
Rekrytering kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.



Om Bollnäs kommun

Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.


Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!

Sammanfattning

Liknande jobb


Dokumentatör elnät

21 maj 2024

17 maj 2024

Planerare till Möllebackshemmet

Planerare till Möllebackshemmet

21 maj 2024