Administrativ receptionist till RSM!

Administrativ receptionist till RSM!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vill du vara den trevliga rösten i växeln och det glada ansiktet alla möter i receptionen? Söker du en bred och omväxlande roll med såväl administration, kundbemötande och eventansvar? Då kan du vara RSMs nya administratör i Göteborg! Tjänsten är ett vikariat from. 10 januari 2022 tom. maj 2023.

RSM har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner och uthyrd hos vår kund RSM.

Om oss
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det väsentligt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt, därav är det betydelsefullt att förstå vår samt kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke och engagemang. Dessa tre ledord genomsyrar allt vi på KFX HR-partner gör.

Om företaget
RSM är en fullservicebyrå inom ekonomi som underlättar kunders utveckling och hjälper dem att fatta rätt ekonomiska beslut. Alltid med den personliga relationen i centrum. RSMs tjänster omfattar Revision, redovisning, skatt, hr/lön, företagstransaktioner och rådgivning.

Låt oss säga det redan från början: det som gör RSM unikt är en känsla. Att vara kund hos RSM ska vara en upplevelse och framför allt vill RSM att kunderna ska uppleva skillnaden och känna sig prioriterade i alla lägen. Engagemang, omtanke och ett genuint intresse präglar företagets kundrelationer.

Skillnaden för företagets kunder börjar med RSM. Om personalen på RSM mår bra och har roligt på jobbet kommer det att återspeglas i kontakten med kunden. Att RSM lever upp till de högt ställda villkoren för att vara ett en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place to Work är ett av många uttryck för hur aktivt företaget arbetar med företagskultur och företagets inställning till såväl medarbetare som kunder.

Hos RSM kommer du trivas!


Arbetsuppgifter
Arbetet som receptionist/administratör hos RSM innefattar bland annat:
- Vara ansiktet utåt mot företagets kunder och få dem att känna sig välkomna och väl omhändertagna
- Kundkontakt via mail och telefon
- Hålla snyggt i konferensrum och reception kontinuerligt under dagen
- Administrera kontorets samtliga årsredovisningar och årsdeklarationer
- Administrera anståndsansökningar till Skatteverket
- Antagande av nya kunder samt uppdatering av info
- Registrerar nya kunder i vår internationella databas samt delansvarig för mail-inkorg
- Utdelning av behörighet till diverse program och system
- Arrangera interna och externa event, tex Göteborgsvarvet och konferenser
- Beställa luncher, förbereda frukost och dylikt till kontoret till diverse möten samt ställa fram/plocka bort
- Posthantering, scanna fakturor samt skicka/ta emot bud
- Scanna och arkivera diverse handlingar för revisorerna
- Hantera in/utleveranser för kundmaterial samt ansvara för klientrum
- Vid behov stötta ekonomiavdelningen med övrigt förekommande administration


Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i en bred och varierande roll med kundkontakt varvat med administrativt arbete. Då du kommer vara första personen kunden möter är det viktigt att du brinner för att ge förstklassig service och ett bemötande utöver det vanliga.

Som person är du utåtriktad, positiv och lösningsorienterad. Du är trygg i dig själv och är inte rädd att ta för dig eller fråga om du inte förstår. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är mån om att ditt arbete alltid blir korrekt utfört, i tid. Ditt arbetssätt andas struktur och noggrannhet. Då arbetsuppgifterna varierar ser vi att du som person är prestigelös och har en hög grad av arbetsmoral och kan rycka in där det behövs.

Du har god IT-vana och behärskar svenska och engelska i tal och skift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Familjeläkarna i Bålsta söker receptionist

8 maj 2024

Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

8 maj 2024

Receptionist till Sundbyberg Trafikskola

9 april 2024