ADMINISTRATIV SAMORDNARE

Arbetsbeskrivning

Ref.nr: AS 105, AS 104, AS 103 Örebro kommun har genomfört en omorganisation av administrationen där de administrativa funktionerna är organiserade i ett kommunledningskontor och fem förvaltningskontor.Varje förvaltningskontor fungerar som administrativt stöd till flera förvaltningar och nämnder.Det finns även verksamhetsnära administrativt stöd i respektive förvaltning.En ny typ av befattning har inrättats, administrativ samordnare som ett särskilt administrativt stöd till den enskilda förvaltningen chefer.Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefen samt samordna de administartiva arbetsuppgifterna inom chefens ansvarsområde.[ Allmänt om befattningarna: Vård och omsorgsförvaltningarna är uppdelade utifrån geografiska områden och söker nu elva administrativa samordnare som stöd för enheternas chefer.Socialförvaltningarna öster och väster söker tillsammans två administrativa samordnare.Den ena befattningen arbeta med chefer som har myndighetsutövning som ansvarsområde och den andra befattningen arbetar med chefer som har ansvar för stöd och behandling inom socialtjänsten.När du registrerar din ansökan anger du vilken/vilka av tjänsterna din ansökan avser.Huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Kvalificerat administrativt stöd till verksamheten/chefen.- Samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet.- Bistå vid analys och verksamhetsuppföljning ex ekonomi och sjukfrånvaro - Bistå vid besvarande av yttranden och remisser till olika myndigheter - Delta i möten, skriva minnesanteckningar, distribuera rapporter/protokoll och andra dokument - Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter och PM.- Planera och samordna verksamhetsintroduktion och ordna med utbildningsinsatser - Bevaka och informera verksamheten om förändringar i lagar, avtal och riktlinjer etc - Leda projekt och verkställa uppgifter åt chef tex arbetsmiljöåtgärder Kompetenskrav: - Relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.- Goda kunskaper inom Office-paketet.[ Övrigt meriterande:[ - Erfarenhet om aktuell verksamhet.- Erfarenhet av kvalitetsarbete.- Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor.- Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete minst tre år.- För sökanden till befattning inom socialförvaltningen är kunskaper i sociallagstiftningen meriterande.Du är självständig, strukturerad, har god organisationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.Du är även intresserad av statistik och att arbeta med analyser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kommunsekreterare

23 mars 2010

2 augusti 2010

Administrativ handläggare till Räddningstjänsten

11 februari 2010

2 Kvalificerade handläggare

12 februari 2010