ADMINISTRATIV SAMORDNARE

Arbetsbeskrivning

Ref.nr: AS98, AS99, AS100 Örebro kommun har genomfört en omorganisation av administrationen[där[de administrativa funktionerna är[organiserade[i ett kommunledningskontor och i fem förvaltningskontor.[Varje förvaltningskontor[fungerar som administrativt stöd till[flera förvaltningar och nämnder.Det finns även verksamhetsnära[administrativt stöd[i[respektive[förvaltning.En ny befattning har inrättats, kallad administrativ samordnare, som ett särskilt administrativt stöd till förvaltningens chefer.Förvaltningskontor Samhälle och Miljö arbetar med intern service åt fyra förvaltningar inom samhällsbyggnadsområdet: Miljökontoret, Kommunfastigheter, Stadsbyggnadskontoret och Tekniska förvaltningen.Allmänt om befattningarna: Vi söker[nu tre administrativa samordnare till Tekniska förvaltningen, Stadsbyggnad samt Kommunfastigheter.Tekniska förvaltningen (ref.nr: AS98) ger viktig samhällsservice och svarar under Tekniska nämnden för gator, trafik, fordon, avfallshantering, vatten- och avloppshantering och parkverksamhet.Förvaltningen omsätter ca 500 miljoner kr/år och har ca 350 anställda.Stadsbyggnad Örebro (ref.nr: AS99) är ett kontor med ca 100 anställda, som ger service till programnämnd samhällsbyggnad och byggnadsnämnden.Förvaltningens huvudsakliga ansvarsområden är översiktlig planering, trafikplanering, detaljplanering, naturvård, kulturmiljövård, grönplanering, bygglov/bygganmälan, markförsörjning och exploatering, fastighetsbildning, GIS och kartframställning.Kommunfastigheter Örebro[(ref.nr: AS100) har under Fastighetsnämnden det samlade ansvaret för kommunens rörelsefastigheter och kommunens IT drift och teknik.Förvaltningen har ca 150 medarbetare och är indelad i 8 avdelningar och enheter.[Förvaltningen äger och förvaltar framförallt lokaler för våra kommunala verksamheter, t.ex. skolor, förskolor, vårdboenden, gruppboenden, kontor, idrottsanläggningar och kulturfastigheter.När du registrerar sin ansökan anger du vilken/vilka av[befattningarna din ansökan avser.Huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Kvalificerat administrativt stöd till verksamheten/chefen.- Samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet.- Analysera och följa upp ekonomi och sjukfrånvaro etc.- Bistå i arbetet med budget, verksamhetsplaner och utredningsarbete.- Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter, PM och protokoll[samt medverka vid framtagande av[upphandlingsunderlag.- Arbeta med schemaläggning, bemanningsplanering, verksamhetsintroduktion och ordna med utbildningsinsatser.- Kontakter med övriga kommunala förvaltningar, t ex lokalfrågor.- Leda projekt.- Utvecklings- och kvalitetsarbete.Kompetenskrav: -Relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.- Ekonomiskt gymnasium (om inte ekonomi ingår i högskoleutbildningen).- Goda kunskaper inom Office-paketet.Övrigt meriterande: -[Erfarenhet[av aktuell verksamhet.- Erfarenhet av kvalitetsarbete.-Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete minst tre år.- Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor.Du är självständig, strukturerad, har god organisationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.Du är även intresserad av statistik och att arbeta med analyser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kommunsekreterare

23 mars 2010

2 augusti 2010

Administrativ handläggare till Räddningstjänsten

11 februari 2010

2 Kvalificerade handläggare

12 februari 2010