Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Administrativ samordnare, vikariat, till Funktionsstödsförvaltningen.
Funktionsstödsförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning med ca 750 medarbetare och ansvarar för att ge stöd och service till ungefär 700 kommunmedborgare som har fysisk, psykisk och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Vill du vara med att och bidra till utveckling i en växande och föränderlig verksamhet? Sök dig till oss! 
Vi söker nu en administrativ samordnare då innehavaren av tjänsten går på tjänstledighet.
Uppdraget innebär ett stöd främst till förvaltningschef men även avdelningschefer i det dagliga arbetet på operativ och strategisk nivå. Du ingår i förvaltningens övergripande ledningsgrupp.
Uppdraget är varierande, där förmågan att sköta diverse olika uppgifter
med stort engagemang och effektivitet värdesätts.
Du kommer vara spindeln i nätet kring flera delar, bland annat genom administrativ sammanhållning och samordning såsom exempelvis administrativt stöd vid lednings-och nämndsmöten.
Uppdraget innebär även samverkan med interna och externa aktörer.
I rollen ingår bl a även arbetsuppgifter såsom att:
-Hålla samman årligt kvalitetspriset inom förvaltningen
-Sammanhålla och kontaktperson för uppdateringar på förvaltningens intranät samt kontakt med kommunikationsavdelningen.
-Fakturahantering
- Representant i olika kommunövergripande arbetsgrupper såsom upphandlingråd och GDPR-nätverk mfl.
Det är viktigt att du som person är flexibel och prestigelös då tjänsten innebär att stötta i både stort och smått.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst tvåårig högskoleutbildning, gärna med samhällsvetenskaplig, ekonomisk eller administrativ inriktning eller annan adekvat utbildning.
Meriterande om du har erfarenhet och vana av liknande samordnande uppdrag.
Det här är ett jobb för dig som är strukturerad, noggrann och kan planera din arbetsdag självständigt.
Du har god samarbetsförmåga, en vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att finna lösningar.
Som person är du även proaktiv, strukturerad och serviceinriktad samt har lätt för att skifta fokus och prioritera. Du trivs med att ta initiativ och omvärldsbevaka.
Du har lätt för att formulera dig i ord och skrift samt har goda kunskaper av arbete med officepaketet, främst Powerpoint, Excel och Word.
B-körkort krävs.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Om anställningen
Tidsbegränsad anställning t o m juni 2022.
Heltid. Schemalagd dagtid måndag-fredag.
Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
Sylvia Eriksson Jonasson, Avdelningschef/ tf Förvaltningschef, tfn: 0455-30 47 75
Fackliga företrädare
Jeanette Karlsson, Vision, tfn: 0455-30 51 23
Ansökan
Välkommen med din ansökan med sista ansökningsdag 30 juni.
Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri
från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert

Maria Persson

AnnSofie Johansson

Sussie Rantil

Lena Dehlin

Henning Fuhrman

Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskrona kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Besöksadress

Hamngatan 7 B
None

Postadress

Hamngatan 7 B
Karlskrona, 37183

Liknande jobb


Dokumentatör elnät

21 maj 2024

17 maj 2024

Planerare till Möllebackshemmet

Planerare till Möllebackshemmet

21 maj 2024