Administrativ samordnare, vårdcentralen Verkstaden

Administrativ samordnare, vårdcentralen Verkstaden

Arbetsbeskrivning

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Är du en samordnare och problemlösare med intresse för utveckling?

Hos oss på vårdcentralen kan vi erbjuda dig ett varierat och stimulerande arbete. Som samordnare har du ett mångsidigt uppdrag och jobbar med allt från daglig drift, planering, information, kommunikation till utvecklingsfrågor. Vårdcentralen Verkstaden är en av landets största vårdcentraler med drygt 19 000 listade patienter, samtidigt en akademisk vårdcentral (AVC) med en studentmottagning. Totalt är vi cirka 65 medarbetare inom olika yrkeskategorier och en ledningsgrupp med två enhetschefer. Samverkan med fokus på patienten och på en hälsofrämjande arbetsmiljö är självklart hos oss. Som en av våra två samordnare blir du en viktig del av ett centralt nav i verksamheten.


Administrativ samordnare, vårdcentralen Verkstaden

Arbetsuppgifter

Vad gör du som samordnare hos oss? Här kommer du att arbeta med uppgifter från små detaljer till övergripande. Du är nära knuten till ledningsgruppen och samverkar också tätt med dina andra arbetskamrater. Du arbetar både med akut problemlösning, planering på kort och lång sikt samt förbättringar och har även kontakt med patienter. Arbetsfältet är brett och områden som information och kommunikation, driftplanering, personalsystem, introduktioner, beställningar, dokumentation, telefonisystem, IT-frågor, säkerhet, lokala rutiner och väntelistor samt kvalitets- och utvecklingsarbete ingår. Att utveckla nya arbetssätt och bidra till förbättringar är en viktig del i allas vårt gemensamma arbete. Dagtid.

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Vad behövs för att du ska trivas rollen som samordnare? Att du är en positiv, engagerad, strukturerad och flexibel person som har lätt för att samarbeta och vill bidra till att utveckla. Vi söker dig som är en serviceinriktad problemlösare med en god prioriteringsförmåga och som samtidigt har helhetssyn. Viktigt är också att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetslivserfarenhet och eftergymnasial utbildning krävs för uppdraget, inom något eller gärna båda områdena administration och vård. Du behöver också ha mycket goda IT-kunskaper och systemförståelse. Om du har erfarenhet från hälso- sjukvården så är det meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten kan förekomma.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmlands.se/berattelser

Fackliga företrädare nås via växeln 054-61 50 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Kulturcentrum Nina Höjdefors
054-701 10 50
Facklig företrädare DIK Per Söderling
054-701 10 42
Facklig företrädare Vision Anna Knutsson
054-7011036
Kommunikationschef Hedvig Bergenheim
054-701 10 19
HR-specialist Karin Carlsson
054-701 10 08
Analytiker Bo-Josef Eriksson
054-701 10 46
Rekryterare Qtym John Johansson
054-14 18 00
Rekryterare Qtym Sara Magnusson
054-14 18 06
Strateg Yvonne Lennemyr
054-7011043
Kulturchef Ulf Nordström
054-701 10 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Värmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Lagergrens gata 2 65115 Karlstad
None

Postadress

None
Karlstad, 65115

Liknande jobb


Dokumentatör elnät

21 maj 2024

17 maj 2024

Planerare till Möllebackshemmet

Planerare till Möllebackshemmet

21 maj 2024