Administrativ sekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder ett kvalificerat och intressant arbete på kommunövergripande nivå i en av Sveriges mest expansiva städer. Arbetsgivarpolitiska avdelningen på Stadskontoret har det övergripande ansvaret för policy-, strategi- och utvecklingsfrågor, samt uppföljning inom personalområdet och är företrädare för kommunen som arbetsgivare. Inom avdelningen pågår ett utvecklings- och förändringsarbete för att bland annat möta framtida utmaningar. Viktiga frågor under 2008 är arbetet med en ny personalpolicy, genomförande av medarbetarenkät, arbetsrättsliga utbildningar, arbete för att öka mångfalden och motverka diskriminering, ledarutveckling, kompetensförsörjning inom förskola och utveckling av personalarbetet genom ett nytt IT-stöd. Avdelningen består av 26 medarbetare med kvalificerade uppdrag som framöver kommer att finnas inom tre kompetensområden; utveckling, uppföljning och specialist. ARBETSUPPGIFTER - Sekreterare till personaldirektören och administrativt stöd till avdelningen - Ansvara för att tjänsteutlåtande, statistik och andra handlingar är beredda och klara samt dagordning till Arbetsgivarutskott och Personalberedning - Ansvara för utskick, protokollskrivning, övrig administration och service kring Arbetsgivarutskott och Personalberedning - Ansvara för att inkommande ärenden bereds och besvaras inom de givna tidsramarna - Ansvara för förberedelse, utskick, protokollskrivning samt övrig administration och service kring kommuncentral samverkan KVALIFIKATIONER - Erfarenhet av att arbeta med motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig sektor - Högskoleutbildning inom offentlig förvaltning och (juridik) - Goda kunskaper inom IT-området - God kommunikationsförmåga både i tal och skrift - Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom att du är noggrann och ordningsam, lyhörd och flexibel

Sammanfattning

Liknande jobb

12 februari 2010

28 april 2010

22 april 2010

22 april 2010