Administrativ sekreterare tillika HLR-utbildare till Materialdepån

Administrativ sekreterare tillika HLR-utbildare till Materialdepån

Arbetsbeskrivning

Om oss
Region Blekinge söker nu en medarbetare till administrationen på materialdepån, med god förståelse för ekonomi och fakturahantering och intresse för att utbilda i HLR.

Tjänsten är delad där du arbetar 50 % som administrativ sekreterare och 50 % med HLR-utbildning för medarbetarna i regionservice. 

Materialdepån har cirka 25 medarbetare och avdelningen ansvarar för regionens materialförsörjning genom inköpsservice och depåverksamhet. Materialdepån köper in och lagerhåller ca 1 900 artiklar och de största kunderna är Region Blekinge och Region Kronoberg. Tjänsten som administrativ sekreterare på materialdepån tillhör basenheten verksamhetsstöd där även redovisningsavdelningen, löneavdelningen, televäxeln, kundtjänst samt centralkassan ingår.

Om jobbet
Som administrativ sekreterare kommer du exempelvis att arbeta med fakturahantering, där du säkerställer pris och andra villkor på de avrop som görs. Du kommer även att ha hand om fakturor där direktköp till kund ingår, samt till viss del omkostnadsfakturor. I jobbet kommer du också att följa upp leveranser och hantera materialavvikelser samt upprätta tillgänglighetsanalyser. Tillsammans med dina kollegor på administrationen kommer ni att göra månadsavstämningar på lagerkonton, arbeta med lageroptimering samt ta emot beställningar från kommuner i Blekinge.

Som HLR-utbildare kommer du att utbilda medarbetare i regionservice inom HLR. Om du inte har denna certifiering sedan tidigare kommer Region Blekinge att bistå med nödvändig utbildning för att du ska kunna utbilda andra.

Om dig
Vi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Det är en fördel om du är van vid leverantörskontakter och har en god förståelse för ekonomi och inköpsflöden, likaså om du har erfarenhet av förråds- och lagerverksamhet. Du ska ha god datorvana, behärska Word och Excel samt kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska.

Inom ramen för HLR-uppdraget är det meriterande om du har undersköterskeutbildning eller annan omvårdnadserfarenhet från exempelvis en vårdavdelning. Det är även meriterande om du har en HLR-utbildning eller är certifierad i att utbilda inom området.

Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad, då du i arbetet kommer att ha daglig kontakt med leverantörer, kollegor och utbildningsdeltagare. Som person är du självgående, ansvarstagande, noggrann och strukturerad i ditt arbete och du har förmåga att kunna ställa om till nya förutsättningar när det behövs. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas i denna tjänst. 

För din kännedom krigsplacerar Region Blekinge all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade, för dem görs säkerhetsprövning med registerkontroll.

 

Regionservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Region Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i basenheter med ansvar för fastigheter, IT, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Om Region Blekinge

Varje dag skapar vi livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Vi leder utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. För oss är det viktigt att vårt miljö- och hållbarhetsarbete bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Våra ansvarsområden är hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. För att livet är viktigt.


Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.


https://regionblekinge.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024