Administrativ Support till BMW Financial Services

Administrativ Support till BMW Financial Services

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ekonomiintresserad Administrativ Support till en av världens mest ledande tillverkare av bilar och motorcyklar – BMW Group. Alla som arbetar inom BMW Group är stolta över att kunna leverera bilar, finansiella tjänster och kundupplevelser med högsta kvalitet. Kunder över hela världen är stolta över att köra en BMW. Vill du också vara stolt? Dela din passion för administration och service!

Om rollen och dina ansvarsområden
Som Administrativ Support kommer du tillhöra avdelningen Operations, där du kommer att arbeta med End of Term för den norska marknaden. Teamet ansvarar för alla bilrelaterade kostnader och har daglig kontakt med kunder, återförsäljare och samarbetspartners kring detta. I din roll kommer du arbeta med att ta emot inkommande ärenden och ge support för allt som rör återlämning av leasingbilar. Du samlar och sammanställer information utifrån inkommande skaderapport som sedan ska vidare till slutkund. Teamet består av 3 personer och du rapporterar till Team Lead för End of Term & Remarketing. Detta är en spännande tjänst med många kontaktytor och erbjuder en rolig och omväxlande miljö där du dels arbetar mycket administrativt, dels kommer i kontakt med både interna och externa parter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Administrativa uppgifter i anslutning till End of Term
• Fakturering av skadekostnad och övermil på slutkund
• Daglig kontroll och hantering av inkommande mail
• Kontakt med försäkringsbolag i samband med återlämning av leasingbil
• Diverse avstämningar och transportbokning
• Administration rörande förtidslösen av leasingbil

Om dig vi söker
Vi söker dig som är serviceinriktad och prestigelös med en god kommunikativ förmåga. Det är av största vikt att du kan prioritera och arbeta under tidvis högt tempo samt besitter förmågan att arbeta självständigt och i grupp. Att arbeta strukturerat är en självklarhet och du är noggrann, analytisk och har ett bra sinne för siffror. Har du tidigare arbetat med bilfinansiering eller biladministration är detta mycket meriterande. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har ett bilintresse och stor nyfikenhet av området.

För att kvalificera för rollen ser vi att du:
• Har gymnasieexamen inom ekonomi eller är nyutexaminerad akademiker inom ekonomi
• Något års erfarenhet från liknande roll inom kontorsarbete och ekonomirelaterad administration
• Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat
• Har erfarenhet av arbete i MS Officepaketet, gärna Excel

Om att jobba på BMW Financial Services
BMW Financial Services är en del av BMW Group som gör det enkelt för våra kunder att finansiera sin BMW. Vi delar deras passion för körglädje och fokuserar på att ge en trygghet och säkerhet genom hela resan. Det krävs ett drivande team med en kan-göra-attityd för att leverera bra service. Ett team som alltid är beredda att gå det extra leendet för att hitta lösningar som tillfredsställer våra kunders och företags behov. Ett team som vill lära sig mer för att utveckla sina förmågor. Så, om du tycker om en kultur av öppet utbyte och ömsesidigt förtroende samt vill ta på dig en fartfylld roll inom ett mycket motiverat team, då har vi rollen för dig.

Intresserad?
Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym. I denna roll arbetar du som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning och erbjuds en visstidsanställning fram till årsskiftet, med stor chans till förlängning. Tjänsten är på heltid och med omgående start eller enligt överenskommelse. Letar du efter en spännande utmaning? Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos BMW; https://www.bmwgroup.jobs/nordics/en.html?abc Vi ser fram emot din ansökan som skickas in via www.jurek.se För eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig Konsultchef Victoria Tjernström, victoria.tjernstrom@jurek.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Handläggare till ledarhundsverksamheten

Handläggare till ledarhundsverksamheten

13 juni 2024

Ekonomihandläggare, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Ekonomihandläggare, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

11 juni 2024