Administrativ tekniker

Administrativ tekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person med teknisk förståelse som trivs i en roll där du kombinerar administration och teknisk support? Har du tidigare arbetat som fastighetstekniker eller drifttekniker och vill nu dela med dig av din kunskap i en administrativ roll? Vill du vara en del av ett företag som arbetar med innovativa lösningar för portar och andra tekniska installationer? Då kan detta vara jobbet för dig!
Vi söker just nu en administrativ tekniker till ett spännande företag i Göteborg.
Som administrativ tekniker fungerar du som en viktig länk mellan tekniker på fältet, kunder och den interna organisationen. Du ansvarar för att säkerställa att teknikerna har rätt förutsättningar för att utföra sina uppdrag på bästa sätt samt ge teknisk support på distans till tekniker och kunder vid behov.
För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och noggrann person som är serviceinriktad och kommunikativ. Vidare söker vi dig som har en teknisk förståelse och en stark administrativ förmåga. Du är lösningsorienterad och trivs med att ha flera bollar i luften samtidigt.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Ge teknisk support på distans till tekniker och kunder vid behov.
Säkerställa att tekniska uppdrag utförs enligt tidsplan och med hög kvalitet.
Hantera och följa upp kundförfrågningar via telefon och e-post.
Administrera serviceavtal och dokumentation, inklusive garantier och arbetsordrar.


Kvalifikationer
Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Erfarenhet av en administrativ roll, gärna inom teknik eller service.
Teknisk förståelse eller intresse, erfarenhet av liknande produkter är meriterande.
God datorvana och erfarenhet av att arbeta med system för ärendehantering och planering.
Tidigare erfarenhet som fastighetstekniker, drifttekniker eller motsvarande är meriterande.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2025
  • Ansök senast: 27 februari 2025

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


11 november 2021

Service-elektriker

24 november 2010

30 september 2010