Administrativ teknisk support till konsultuppdrag!

Administrativ teknisk support till konsultuppdrag!

Arbetsbeskrivning

Är du teknisk och drivs av administrativa arbetsuppgifter? Har du förmågan att på ett pedagogiskt sätt hjälpa och stötta användare i olika system? Då har vi rätt tjänst för dig!

Vi söker en administratör för användarstöd och teknisk support för system inom behörighets- och tillträdeshantering. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 2 maj 2023. Uppdraget sträcker sig i 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Om tjänsten
Vi söker en administratör med fokus på utförandet av användarstöd och teknisk support. Administratören ansvarar för att användarna kan nyttja system och är behjälpliga med bland annat handhavandefrågor, problemlösning, utsökningar och att användarna är utbildade samt har rätt kunskapsstöd. Majoriteten av användarna för de två aktuella systemen är externa men det finns även några interna användare. Fokus i denna roll är på vidmakthållande i systemen, i form av användarstöd och teknisk support.

Tjänsten är med placering på verksamhetens kontor i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Teknisk support, som registervård (exempelvis skapa nya profiler och lägga upp nya uppdrag), olika loggutsökningar, behörighetshantering och rapportskapande (exempelvis hantera förfrågningar kring passerkort som inte fungerar).
• Ansvara för att användare i systemstöden vid varje tillfälle har korrekta användarbehörigheter.
• Ansvara för att samtliga användare vid varje tillfälle är utbildade för att säkerställa en korrekt och effektiv användning av systemet.
• Stötta användare med användar-/handhavandefrågor
• Säkerställa att kunskapsstödet (användardokumentation och manualer) finns, kontinuerligt kvalitetssäkras, uppdateras samt är användbart.
• Löpande dialog med IT-specialist och utvecklare vid felrättningar
Andra administrativa uppgifter kan också förekomma och beroende av tidsåtgång kan det bli aktuellt att utföra användarstöd-/support även inom andra system.

Vem är du?
För att passa för rollen ser vi gärna att:

• Du har minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med användarstöd och support
• Du har minst 2 års erfarenhet av att skapa och uppdatera kunskapsstöd/användardokumentation
• Du har minst 2 års erfarenhet av att utbilda slutanvändare
• Du har goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska
Det är meriterande om:
• Du har minst 1 års erfarenhet av teknisk support, som registervård (exempelvis skapa nya profiler och lägga upp nya uppdrag), olika loggutsökningar och behörighetshantering
• Du har minst 1 års erfarenhet av att göra utsökningar och skapa rapporter i ett IT-stöd
Som person ser vi gärna att du är kommunikativ och kan uttrycka dig på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Att du är initiativrik och har hög utvecklad förmåga att till självständigt arbete genom att planera, genomföra och följa upp eget och andras arbete ser vi som en självklarhet. Du bör även ha mycket god samarbetsförmåga.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 28 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024

Area Assistant

Area Assistant

16 maj 2024

Adresshanterare till Solcellsföretag

16 maj 2024