Administrativt ansvarig

Arbetsbeskrivning

Till vår City Gross i Jönköping söker vi en administrativt ansvarig
Som administrativt ansvarig på City Gross Jönköping kommer du att:  

- Ansvara för att planera, leda, utföra och utveckla det administrativa arbetet i butiken.
- Arbeta med att skapa och vidareutveckla rutiner och arbetssätt som butik och medarbetare behöver för att fungera effektivt och du stödjer ledningsgruppen i hanteringen av ärenden.
- Säkerställa kvaliteten i det dagliga administrativa arbetet och tar initiativ till att optimera butikens administrativa flöde och utveckling, du håller deadlines och arbetar proaktivt. 
- Arbeta med bemanningsplanering och schemaläggning, löneadministration och tidrapportering samt att du agerar bollplank till butikens chefer. Andra uppgifter är fakturahantering, prisadministration och inventering.  
- Medverka och hjälpa ledningsgruppschefer i att optimera butikens sälj- och lönsamhet, tar aktiv del i säljstyrning/säljplanering, svinn och egenkontroll.  



Rollen är innebär både administration och aktivt arbete i butiken, denna fördelning är 50/50.

Du ingår i butikens ledningsgrupp och rapporterar till Butikschefen.

Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger är en naturlig del i butiksarbetet.       

För tjänsten som administrativt ansvarig söker vi dig som:  

- Har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå.
- Har flerårig erfarenhet från arbetsområdena tid- och bemanningsplanering, schemaläggning och löneadministration. 
- Har erfarenhet från arbete inom butik-/detaljhandeln i kassa eller som butiksmedarbetare.
- Dokumenterade kunskaper från löne- och personalsystem, kollektivavtalet Svensk Handel eller erfarenhet från prisadministration är meriterande. 
- Tycker om när det är många saker på gång samtidigt och gillar att vara spindeln i nätet.
- Arbetar effektivt och är lugn och stabil i stressade sammanhang. Vidare är du strukturerad, noggrann, gillar ordning och reda samt har en hög grad av integritet. 
- Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, inte minst vad gäller din förmåga att inspirera och engagera medarbetarna i butiken för att skapa ett positivt arbetsklimat. 




Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder.  

Startdatum: Enligt överenskommelse

Tjänstens omfattning: Heltid, 50% administrativt arbete & 50% arbete i butiken

Anställningsform: Tillsvidare

Sista ansökningsdag: 27 mars 2022

Din ansökan

Vi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.citygross.se (http://www.citygross.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: City Gross
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Liknande jobb


Butikssäljare Falun

22 maj 2024

22 maj 2024

22 maj 2024