Administrativt ansvarig upplevelseutvecklare

Administrativt ansvarig upplevelseutvecklare

Arbetsbeskrivning

Skeppa Rederi söker nu en driven och självgående administrativt ansvarig upplevelseutvecklare och bokningsansvarig för våra fartyg i främst Linköping men även till viss del Västervik.
Vad innebär tjänsten?
Vi söker dig som tillsammans med oss vill bygga upp och förvalta olika delar av upplevelsen ombord på våra fartyg. Tjänsten både oprerativ och administrativ.
Du ska bygga upp och ansvara för upplevelsen ombord och charterverksamheten i Linköping och till viss del Västervik. Det kan röra sig om allt från gruppbokningar till event eller bröllop.
Du ansvarar för att ta fram koncept och praktiskt planera för och genomföra event och andra upplevelser ombord på fartygen.
Du ansvarar för den dagliga driften såsom hantera schema, ringa in personal vid behov och vara arbetsledare på land.
Du nätverkar och har ett stort kontaktnät för att skapa nya affärer.
Du ska kunna sälja och representera företaget och vad vi erbjuder i olika sammanhang.
Du ska kunna delegera och arbetsleda kollegor.
Du är en templayer som är driven, ansvarstagenade och positiv.

Vem är du?
Du är självgående och driven som inte är rädd för att fatta beslut men samtidigt en lagspelare som är social och lösningsfokuserad. Din roll blir vårt ansikte utåt och vår kontakt med såväl nya som gamla kunder i Linköping och Västervik. Du nätverkar och brinner för att skapa nya kontakter och göra våra passagerare, kunder och samarbetspartners nöjda.
Du ansvarar själv för ditt verksamhetsområde och för hela kedjan; från idé och införsäljning till kund och genomförande, uppföljning och nödvändig administration samt avrapportering till vd.
Vi tror att du är:
Effektiv och bra på administration
Ansvarsfull och självgående
Arbetar strukturerat även under stressiga förhållanden
Positiv, utåtriktad, kundfokuserad och gillar att sälja
Du ser vad kunden behöver och gillar att lösa problem
Du har en känsla för detaljerna
Är kreativ och en dooer som inte är rädd att ta i om det behövs

Bakgrund:
Vi tror att du kanske är nyutbildad med några års erfarenhet eller har arbetat inom upplevelse- och destinationsbranschen. Eller så har du en gedigen bakgrund inom hotell eller restaurang? I vilket fall är det service, kundnöjdhet och försäljning som stått i fokus för dig. Du är kreativ och öppen för nya idéer. Kanske har du inte alls den här bakgrunden? Vi är nyfikna på att höra vad du kan bidra med i vårt team!
Om Skeppa Rederi:
Vi bedriver verksamhet i form av passagerartrafik på våra fartyg i Linköping, Västervik och Karlstad. Vi kör upphandlad och reguljär trafik samt på egen tidtabell. Utöver den reguljära trafiken vill vi under säsongen utveckla charterverksamheten ombord på våra fartyg i Linköping och Västervik.
Arbetet kommer delas mellan Linköping och Västervik. Upplägget kring fördelning av arbetstid mellan de olika platserna är flexibelt och görs upp i samråd med den anställde.
Vi ser gärna att du kan börja arbeta deltid under våren för att sedan öka upp och arbeta mer under vår högsäsong mellan juni och augusti. Kanske pluggar du turism och kan jobba vid sidan av under våren för att sedan växla upp till heltid under sommaren.
Du arbetar till största del ensam men i nära samarbete med vår vd tillsammans med vårt team av medarbetare ombord på båtarna. Arbetet innebär mycket eget ansvar men är även väldigt flexibelt. Arbetet sker till stor del ute på plats vid våra båtar och resterande del får gärna ske hemifrån.
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Skeppa rederi arbetar aktivt för att skapa en jämställd arbetsplast med mångfald.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skeppa rederi
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 1 februari 2023

Liknande jobb


Service assistent

Service assistent

27 februari 2024

medarbetare till turistföretag

30 mars 2023

Turistvärd

Turistvärd

28 februari 2023

Hamnmästare

Hamnmästare

3 november 2022