Administrativt chefsstöd till äldreomsorg

Administrativt chefsstöd till äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.



Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1300 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.

Avdelningen för äldreomsorg ansvarar för biståndshandläggning samt olika insatser som ger möjlighet för äldre att få sina behov av omsorg tillgodosedda. Här finns vård – och omsorgsboenden, servicehus, anhörigstöd, dagverksamheter och hemtjänst. Verksamheterna bedrivs i egen regi och av privata utförare på entreprenad.



Beskrivning
Kungsholmen stadsdelsförvaltning präglas av en familjär stämning och en stark drivkraft att ständigt utveckla våra verksamheter.

Till våra utförarenheter inom äldreomsorgen söker vi nu personer som vill vara ett administrativt stöd till våra chefer i en tid av många och snabba förändringar. Alla våra enheter liggeri centrala och samtidigt naturnära områden.





Arbetsuppgifter
Vi söker dig som som vill vara nära våra verksamheter, med våra äldre och våra medarbetare. Du kommer att vara direkt underställd chef och ha ett nära och dagligt samarbete med din chef och övrig ledningsgrupp. Eftersom det händer mycket är det viktigt att du tycker om att hantera sitiuationer på ett lösningsfokuserat sätt och med fokus på samarbate med alla parter. I dina arbetsuppgifter ingår:

-Personaladministration
-Fakturahantering
-Schema bemanning
-Administration kopplat till anställning
-Frånvarorapportering
-Samordning av möten
-Kontakter med anhöriga



Kvalifikationer
Utbildiningkrav är du antingen har examen från en högskoleutbildning kopplat till äldreomsorg eller att du för närvarande går en sådan utbildning och tar examen inom kort. Ett krav är att du har erfarenhet av administration, äldreomsorg och stockholm stads system.

Vi söker dig som vill stärka upp äldreomsorg i en speciell tid med speciella förutsättningar och värdesätter därför flexibilittet och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Det är viktigt att man vill bidra till en stark teamkänsla och att man har ett genuint engagemang för de verksamhetens om helhet för de äldre och våra medarbetares skull.



Villkor
Arbetstiderna är normal kontorstid och alla våra enheter ligger nära kommunikationer.





Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Slotte/Avdelningschef
08-508 080 31
Mats Holmström/HR-konsult
08-508 117 35

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 76
None

Postadress

Lindhagensgatan 76
Stockholm, 10028

Liknande jobb


Socialsekreterare - barn och familj vikariat

16 maj 2024

16 maj 2024