Administrativt chefsstöd till Frivården Östergötland

Administrativt chefsstöd till Frivården Östergötland

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområde Frivården Östergötland har kontor på flera orter såsom Linköping, Norrköping och Västervik.

Denna tjänst kan ha placeringsort i Linköping, Norrköping eller Västervik. Resor kommer att förekomma.

Vid frivården Östergötland tillämpas tillitsbaserad ledning och styrning vilket innebär frihet under ansvar och stor möjlighet att utforma sin egen arbetsdag inom ramarna för regelverk och vad uppgifterna kräver. I frivården Östergötland hjälps vi åt.


ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att som administrativt chefsstöd stödja frivårdschef samt våra första linjers chefer i sina roller att nå verksamhetens mål, jobba för en god arbetsmiljö och möjliggöra ett närvarande ledarskap.

Ditt uppdrag blir att tillsammans med cheferna kvalitetssäkra och utveckla lokala HR-processer och skapa förutsättningar för att våra medarbetare gör ett bra arbete, trivs och utvecklas på sin arbetsplats.

Arbetet är verksamhetsnära och du samarbetar dagligen med chefer och medarbetare i både operativa och strategiska delar vilket medför ett nära samarbete med frivårdens chefer, HR-experter, Kriminalvårdens servicecenter (KSC), Kriminalvårdens rekryteringsenhet och Utbildningscenter. Du arbetar också för ett gott samarbete med fackliga företrädare och skyddsorganisation.

Uppgifterna har en stor bredd där du bidrar till att utveckla, kvalitetssäkra och driva/utgöra stöd i exempelvis systematiskt arbetsmiljöarbete, kompetensförsörjning, fackliga förhandlingar och lönerevision. Du kommer att ha en samordnande roll inom olika områden. Du kommer att bistå med förberedelser och planering av förhandlingar, möten, utbildningar etc. Du kommer att ta fram beslutsunderlag och andra underlag till ledningsgruppsmöten, skyddskommittéer och förhandlingar. Föra protokoll vid olika forum samt personaladministration.

Befattningen är ny. Verksamhetens behov kommer att påverka den mer detaljerade fördelningen av arbetsuppgifter inom ansvarsområdet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar struktur. Du är noggrann och lägger stor vikt vid att kvalitetssäkra ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar, påminner och följer upp. Du tar även initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Rollen ställer också krav på flexibilitet och att du kan ställa om efter förändrade omständigheter.
Du samarbetar bra med andra människor, är serviceinriktad, har god integritet och personlig mognad.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du har även förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Flerårig arbetslivserfarenhet som av Kriminalvården bedöms vara relevant för tjänsten
• Erfarenhet av att självständigt driva, leda och underhålla processer med flera aktörer
• Erfarenhet av administrativt arbete
• God IT-kompetens
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av administrativt arbete från Kriminalvården.
• Erfarenhet av arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete
• Erfarenhet av personalplanering
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av diarieföring och arkivhantering
• Erfarenhet av att arbeta i systemet Heroma
• Erfarenhet av HR arbete från statlig verksamhet alternativt annan offentlig verksamhet.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll och personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024

Administratör

Administratör

7 maj 2024