Administratör 100% sökes till församlingsexpeditionen

Administratör 100% sökes till församlingsexpeditionen

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är en del av pastoratets administrativa stöd till församlings- och begravningsverksamhet, förtroendevalda, frivilligarbetare och församlingsbor i pastoratet. Det innebär att du kommer att möta människor i olika sammanhang, både anställda, församlingsbor och externa kontakter. Inom enheten arbetar åtta medarbetare. Vi strävar alltid mot att utveckla vårt arbetssätt, vilket kan innebära att arbetsuppgifterna kan förändras inom tjänstens arbetsområde.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Församlingsadministration – till exempel medlems- och verksamhetsregister, bokning av kyrkliga handlingar (dop, vigsel och begravningar), bokning av lokaler.
Schemaläggning. Att tillsammans med kyrkoherde planera och sammanställa gudstjänstschema samt ansvara för vikarietillsättning
Telefonväxel
Andra administrativa uppgifter som posthantering, inköp, statistik, arkiv med mera

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du är van vid att arbeta med IT-system som stöd i ditt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Svenska kyrkans administrativa system som till exempel Kyrkobokföringen, Kyrksam och Aveny. Tjänsten innehåller kommunikativt arbete och kontakt med människor, därför måste du ha goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Om dig
Du är en serviceinriktad person som tycker om att arbeta med och för andra människor. Positiv, social, engagerad och med god förmågan att arbeta strukturerat och ta ansvar för dina uppgifter. Du måste ha ett helhetstänk och kunna planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är medlem i Svenska kyrkan, delar Svenska kyrkans värderingar och har erfarenhet av kyrkligt liv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättningen av denna tjänst.
Körkort och tillgång till egen bil är meriterande.
Om oss
Svenska kyrkan är sveriges största medlemsorganisation med över sex miljoner medlemmar. Ljungby pastorat består av åtta församlingar med cirka 10500 medlemmar. Pastoratets personal arbetar utifrån fem enheter. Den centrala expeditionen är förlagd till församlingshemmet vid Ljungby kyrka. Vi är cirka 50 anställda fördelade på församlingar och kyrkogårdsförvaltning. Inom pastoratet finns även ett 80-tal frivilliga och förtroendevalda som utgör våra församlingsråd och utskott.
Om tjänsten
Tillträde efter överenskommelse. Upplysningar om tjänsten lämnas av Chef för administrativt stöd Annelie Wiberg tel. 0372 - 671 21.
Skicka din ansökan med CV, personligt brev, referenser och löneanspråk till oss senast den 9 januari 2023. Intervjuer sker löpande.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljungby pastorat LJUNGBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2023

Besöksadress

Kyrkogatan 5
None

Postadress

Box 4
LJUNGBY, 34121

Liknande jobb


Erfaren samordnare till Skåne

Erfaren samordnare till Skåne

30 maj 2024

Skoladministratör, Ursviksskolan

Skoladministratör, Ursviksskolan

27 maj 2024