OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens haverikommission söker administratör Statens haverikommission (SHK) är en självständig statlig myndighet som har till uppgift att undersöka olyckor och tillbud till olyckor i syfte att säkerheten ska förbättras.SHK ska söka klarlägga såväl händelseförlopp och orsak till händelsen som skador och effekter i övrigt.SHK ska också bedöma de insatser som samhällets räddningstjänst gör i samband med olyckor.Syftet med SHK:s undersökningar kan sammanfattas i tre enkla frågor: Vad hände?Varför hände det?Hur kan man undvika att något liknande händer igen?En olycksundersökning leds av en ordförande och en utredningschef som driver utredningsarbetet.Beroende på de specifika omständig-heterna i varje utredning engageras också vid behov andra utredare och experter med olika specialkompetenser.Vårt kontor med ca 20 medarbetare finns i Stockholm. Arbetsuppgifter Som administratör på avdelning 1 ska du fungera som ett stöd till utredningscheferna inom områdena civil sjöfart, spårbunden trafik samt inom området "andra allvarliga olyckor".I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för utredningsadministratio-nen med bl.a. diarieföring, utskick av material, planera och delta i möten, skriva protokoll, administrera avtal samt korrekturläsa och redigera texter på svenska och engelska.Du kommer att medverka i resurs-/tidplanering, kostnadsuppföljning och att sammanställa statistik samt att assistera utredningscheferna på plats vid olyckor.Dessutom är Du myndighetens registrator och ansvarar för inkom-mande post och det allmänna diariet.Du ansvarar även för myndig-hetens Info-brevlåda vilket innebär att hantera bl.a. frågor från allmänheten och information från andra myndigheter. Kompetenskrav kunskap och erfarenhet av att arbeta i projektorganisation erfarenhet av självständigt arbete med administration mycket goda kunskaper i svenska och engelska god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift mycket goda kunskaper i Officepaketet Meriterande erfarenhet av att arbeta i internationell miljö Personliga egenskaper Du är serviceinriktad, tar gärna initiativ och är noggrann Du har god förmåga att organisera och samarbeta med andra Du är flexibel och kan arbeta självständigt
Kontaktpersoner på detta företaget
Administrativ chef Maria Hemmar
08-508 862 07
Avdelningschef Johan Gustafsson
08-508 862 54
Personalhandläggare Maria Thedvall
08-508 862 03
Haveriutredare Sakari Havbrandt
08-508 862 24