Administratör

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.För kunds räkning söker vi en driven och engagerad administrör.Arbetsuppgifter: Du kommer att vara assistent till områdeschef/ledningsgrupp/funktion.I detta ingår administrativa arbetsuppgifter som t.ex. bokningar, beställningar, dokumentation mm.Planerar och samordnar ledningsgruppens/områdets arbete inkl.uppföljning av handlingsplaner och framtagning av presentationsmaterial.Ansvarar för funktionens informationsstruktur samt administrerar internkommunikation inom området.Arbetar proaktivt och vägleder chefer/medarbetare i administrativa/kommunikativa frågor.Framtagning av presentationsmaterial som skall översättas från svenska till engelska eller tvärtom.Medverkar även i planering och genomförande av arrangemang inom funktionen.Du kommer även att agera användarstöd angående tekniska kontorshjälpmedel (hård/mjukvara) inom funktionen.Personliga egenskaper och kvalifikationer: Som person är du drivande, strukturerad och lösningsorienterad.Du behärskar engelska i både tal och skrift.Du skall ha flera års efarenhet av liknande arbetsuppgifter.Givetvis är du en god användare av Office-paketet.Har du även arbetat med projektadministration är detta meriterande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010