Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.

Organisatoriskt ligger kommunikationsenheten som en samlad resurs under kommunledningsförvaltningen. Enheten består av kommunikationsavdelning, IT-avdelning, nämndservice och reception. Variationen av kompetenser skapar en dynamisk arbetsmiljö med ett härligt tempo. Tillsammans med personalenheten och kommunikationsenheten utgör ekonomienheten ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär att du kommer att vara administrativt stöd åt Vingåkers kommuns miljökontor. Det innebär att du kommer att arbeta med allt från registrering av inkommande handlingar, fakturering, expediering, redovisning av delegationsbeslut till nämnden som till arkivhantering och arkivering. Du arbetar i nära samarbete med Vingåkers kommuns miljöinspektörer. Tjänsten kommer att kombineras med blandad övrig administration och back-up i kommunhusets reception, bland annat ta emot besökare, hantera bokningar och utfärda SITHS-kort.

Vi är 16 medarbetare i kommunikationsenheten där vi arbetar inom främst fyra områden, reception, nämndadministration, IT och kommunikation. Närmaste chef är IT/kommunikationschef. Vi är ett trivsamt och tryggt gäng som månar om en bra arbetsmiljö, både i enheten som på arbetsplatsen. Likväl månar vi om att vi levererar god kvalitativ service på ett effektivt och hållbart sätt. Kommunikationsenheten utgör tillsammans med personalenheten och ekonomienheten Ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen.

Tjänsten är ett vikariat för tjänstledighet vid studier.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med dokumenterad god administrativ förmåga eller som har tidigare erfarenhet av arbete som administratör eller registrator med en god insyn i en politiskt styrd organisation. Rollen kräver att du är serviceinriktad, strukturerad, ordningsam och tar eget ansvar.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund

Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Maria Pestrea
0151-19119
Personalchef och tf kommunchef Mattias Gustafsson
0151-191 00
IT/kommunikationschef Maria Pestrea
0151-191 19

Sammanfattning

Besöksadress

Parkvägen 8 VINGÅKER
None

Postadress

Vingåkers kommun
VINGÅKER, 64380

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024