Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Angered är en av Göteborgs tio stadsdelar med cirka 53 000 invånare. Här lever och arbetar människor från hela världen, vilket ger Angered en dynamisk och internationell prägel. Angered ska med sin unika mångfald och goda förutsättningar vara en attraktiv del av Göteborgsregionen där vi känner stolthet över stadsdelen och utvecklas tillsammans. I stadsdelsförvaltningen Angered arbetar cirka 2000 medarbetare. Vi driver verksamheter inom individ- och familjeomsorg, social omsorg, samhälle, intern service, kultur och fritid samt hälso- och sjukvård. Hos oss erbjuds du möjlighet att vara delaktig och påverka ditt arbete med fokus på att ge invånarna service av hög kvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Till sektor Äldreomsorg/Hälso- och sjukvård söker vi nu en serviceinriktad och engagerad administratör som vill vara med och utveckla vår sektor vidare. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med utvecklingsmöjligheter.

Som administratör hos oss arbetar du med avgiftshandläggning, ekonomistyrning, inköp och löneadministration. Vidare är du behjälplig vid in- och utflyttningar på boenden, beställningar, fakturahantering, rekryteringar, samordning av praktikplatser, arkiv med mera. Du kommer arbeta i våra datasystem Proceedo, Personec, och Treserva.

Du kommer att ingå i en engagerad arbetsgrupp med 7 administratörer där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara.

I Angereds stadsdelsförvaltning arbetar vi utifrån Göteborgs Stads förhållningssätt; vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

Varmt välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har gedigen administrativ vana och har arbetat med avgiftshandläggning, ekonomistyrning, inköp och löneadministration. Du har mycket god datorvana och det är meriterande om du har erfarenhet av de administrativa systemen Proceedo, Personec och Treserva.

Som administratör är du kvalitetsmedveten, noggrann och strukturerad. Du har god förmåga att prioritera bland dina uppgifter och är flexibel i ditt arbete. Du är trygg i din profession och har hög integritet. Du är van att ta eget ansvar och kan organisera ditt arbete självständigt. Som person är du serviceinriktad, har god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. Du är engagerad i ditt arbete, tar egna initiativ och agerar proaktivt.

ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev.

Tjänsten kan komma att tas i anspråk av företrädesberättigade och tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.

I Stadsdelsförvaltningen Angered vill vi att medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande och arbetsglädje.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering.

Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och inom stadsdelsförvaltningen. Ett exempel är vår stadsdelsgemensamma introduktionsdag och vissa sektorer har även egna introduktionsdagar.

I Angered arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Vi skapar löpande möjligheter för dig att ha en aktiv fritid, bland annat genom ett gediget friskvårdsprogram och förmånliga rabatter på årskort hos flera träningscenter, en cykelförmån, och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar även rökfri arbetstid.

Då Göteborgs Stad har upphandlade avtal med rekryterings- och annonseringskanaler undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , SDF Angered
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 3 november 2020

Liknande jobb


Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024

Personal till vår administration

Personal till vår administration

15 mars 2024