Administratör

Arbetsbeskrivning

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?



Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa ett långsiktigt hållbart Katrineholm. Verksamheten inom förvaltningen omfattar bl.a. näringslivs-, bygglov-, plan-, trafik- och miljöfrågor.



ARBETSUPPGIFTER
Samhällsbyggnadsförvaltningen har omkring 45 anställda och är organiserad i tre avdelningar med en gemensam förvaltningsadministration bestående av nio medarbetare. Med anledning av att en av våra medarbetare kommer vara tjänstledig söker vi en tillfällig arbetskamrat. Tillsammans har vi identifierat våra framgångsfaktorer: Samverkan, Service, Attityd och inställning och Information. Genom att alltid ha dem i åtanke så gör vi ett riktigt bra jobb som uppskattas av kommuninvånarna.

Dina arbetsuppgifter blir i första hand att arbeta med registrering, diarieföring, ärendehantering och med kund- och leverantörsreskontra. Bemanning av vår Kundtjänst för kundtjänst och intern service ingår också som en del i dina arbetsuppgifter. Arbetet innebär att du många gånger är den första kontakt våra kunder har med samhällsbyggnadsförvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en medarbetare som har en gedigen erfarenhet av registrering, diarieföring, ärendehantering och av arbete med kund- och leverantörsreskontra men gärna också av arbete i kundtjänst eller annan kundmottagning. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och lätt att samarbeta, arbetet innebär mycket kontakter med medarbetare och allmänheten. Eftersom du kommer att jobba inom offentlig förvaltning ser vi gärna att du har kunskap om och insikt i att arbeta i politiskt styrda organisationer samt grundläggande juridisk kunskap gällande kommunallag och förvaltningslag, offentlighet och sekretess.

Som person är du kvalitets- och resultatmedveten, noggrann, nyfiken och serviceinriktad och beredd att jobba med utgångspunkt från våra framgångsfaktorer.

Vi förutsätter att du har god datorvana.


ÖVRIGT

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Eva Frykman
0150-576 61
Verksamhetscontroller Lisa Mossberg
0150-571 97
Reception samhällsbyggnadsförvaltningen
0150-577 00
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Miljöinspektör Jenny Herbertsson
0150-576 65
nås via kommunens växel SACO/Naturvetareförbundet
0150-570 00
nås via kommunens växel Vision
0150-570 00
Expedition
0150-576 60
Planarkitekt Erik Bjelmrot
0150-571 96
Planarkitekt Marie Malmström
0150-571 88

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 38 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024