Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i Hörby kommun

Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur.
Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.

Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare.
Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten.

Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.



ARBETSUPPGIFTER
I din roll som administratör arbetar du huvudsakligen med posthantering, diarieföring av allmänna handlingar och arkivering i Hörby kommuns diarieförings-, dokument- och ärendehanteringssystem (W3D3). Rollen innebär att du är förvaltningens expert i att säkerställa och utveckla dokumenthanteringsplan, arkivbeskrivningar, och handläggningsrutiner. Du svarar för den dagliga hanteringen av inkommande, utgående handlingar och ger råd och stöd i diarieföringsfrågor till förvaltningens anställda.

Du arbetar också med förvaltningens fakturahantering. Du konterar och registrerar leverantörsfakturor och registrerar kund- och internfakturering utifrån tidrapporter och andra underlag i ekonomisystemet Raindance. Du ger råd och stöd i fakturafrågor till förvaltningens anställda. I rollen ingår också bl.a. att vara IT-kontaktperson och beställa utrustning till dina kollegor vid behov.

Som administratör ska du ha ett professionellt serviceinriktat bemötande och bidra till att verksamheten och dina arbetsuppgifter utvecklas.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och intressant arbete tillsammans med engagerade kollegor. I en mindre kommun som Hörby, finns möjlighet att vara delaktig och påverka i många sammanhang. Vi tror att du här har större möjlighet att utvecklas genom intressanta arbetsuppgifter och att du får arbeta mer med både helhet och detalj än på en större arbetsplats.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har

• Goda IT-kunskaper
• Erfarenhet av arbete i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem samt ekonomisystem
• Kunskap om offentlighets- och sekretesslagen samt GDPR
• Goda språkkunskaper, behärska svenska språket och kunna uttrycka sig väl i tal och skrift samt goda baskunskaper i engelska
• Serviceanda och gott bemötande är en viktig del av arbetet
• Ansvarstagande, lyhörd, strukturerad, noggrann, stresstålig, god samarbetsförmåga och laganda
• Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper

Det är mriterande med kunskaper inom juridik och ekonomi

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand!

Kontaktpersoner på detta företaget

T.f. Operativt ansvarig Gert Ehlke
0415-37 80 66
BRF Mikael Nyberg
0733-318409
Räddningschef Lars Nilsson
0413-28216
Stf. Räddningschef Joakim Ilmrud
0413-28226
Arbetsledare Tommy Larsen
0415-37 84 10
Arbetsledare Anders Jönsson
0415.37 83 37
Fackliga företrädare nås via vår växeln.
0415-37 80 00
Per Nobäck
0766-351464
Samhällsbyggnadschef Åsa Ratcovich
0415-378205
Miljö- och tf Plan och byggchef Ida Persson
0415-3783 13

Sammanfattning

Besöksadress

24280 Hörby
None

Postadress

None
Hörby, 24280

Liknande jobb


Handläggare/Registrator 50 % vikariat

Handläggare/Registrator 50 % vikariat

24 september 2021

Registrator

Registrator

24 september 2021

Registrator

Registrator

23 september 2021