OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. Myndigheten finns i Stockholm och har ca 70 anställda.
ARBETSUPPGIFTER
Administratören kommer att arbeta på avdelningen för stöd och samverkan. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att bistå enhetens handläggare i arbetet med fördelning av statbidrag till civila samhället, stiftelser och kommuner. Exempel på uppgifter kan vara att förbereda ärenden för handläggning, mata in uppgifter i databaser, hantera bidragsutbetalningar, arkivera dokument, svara på förfrågningar per e-post och telefon, sköta administration i samband med konferenser och möten samt sammanställa underlag bland annat inför föredragningar.
Administratörstjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid till och med 31 december 2015. Tillträde snarast
KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver gymnasieutbildning (gärna med ekonomi) eller motsvarande.
Du ska vara noggrann, ha en god administrativ skicklighet, vara bra på samarbete och vara serviceinriktad.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift såväl på svenska som på engelska.
Du ska ha mycket goda kunskaper i excel.
Du ska ha erfarenhet av arbete med ideella föreningar, offentlig förvaltning och bidragshantering.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor har fler kvinnor än män anställda och ser gärna att män söker tjänsten. Myndigheten värdesätter också de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef och vik GD Eva Theisz
08-566 219 00
Avdelningschef Lotta Persson
08-566 219 00
HR Ansvarig Therese Branevig
08-566 219 84
Maria Nyman
08-566 219 00
HR-ansvarig Therese Branevig
08-566 219 00