Administratör

Arbetsbeskrivning

Beskrivning

Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva. Vi arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och de uppdrag som Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan har i trygghetssystemen.

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en kunskapsorganisation där din kompetens bidrar till vårt resultat. Vi erbjuder effektiva arbetssätt med tvärprofessionella arbetsgrupper och digitala lösningar som underlättar arbetet både på kontoret och när du jobbar hemifrån. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt och metoder.

Arbetsuppgifter

Rollen som administratör på enheten verksamhetsstöd består till stor del av att handlägga ärenden om ersättning för arbetslöshetsförmåner mellan EU-länder. I övrigt stöttar du resten av myndigheten med administrativt arbete, till exempel posthantering och diarieföring.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• treårig gymnasieutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• arbetat med administrativa arbetsuppgifter i minst 1 år
• goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Word och Outlook
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:


• arbetat inom staten
• arbetat med registrering, diarieföring och medlemsredovisning
• arbetat på en arbetslöshetskassa
• en administrativ utbildning och/eller registratorutbildning
• arbetat med dokumenthanteringssystem, gärna Platina
• erfarenhet av Officepaketets alla delar
• kunskaper i språk som talas i EU, utöver svenska och engelska

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom rollen innebär handläggning av myndighetsärenden, förutsätter vi att du är kvalitetsmedveten, strukturerad och samarbetsinriktad. För att lyckas med uppdraget är det av stor vikt att du är självgående och intresserad av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter.

IAF strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning samt värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Arbetstid/varaktighet

Heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. IAF tillämpar provanställning under längst sex månader.

Anställningsinformation

Tillträde sker snarast och efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktperson

Markus Hallström, chef för enheten verksamhetsstöd, 0150-48 70 26, 070-508 29 54
Victor Sjöberg, HR-handläggare, 0150-48 70 53

Fackliga kontaktpersoner

ST: Siv Bewanius, 070-508 46 53
Saco-S: Pontus Lind, 072-542 26 53

Mer om IAF

Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad genom att ha tillsyn över arbetslöshetsförsäkringen och sanktionshanteringen inom aktivitetsstödet, utvecklingsersättningen och etableringsersättningen. Vi arbetar för att trygghetssystemen ska vara rättssäkra för de som ansöker om ersättning vid arbetslöshet.

Vårt kontor ligger i Katrineholm. Till Katrineholm finns goda pendlingsförbindelser från bland annat Stockholm, Mälardalsregionen och Östergötland.

Läs mer om IAF på vår hemsida
https://www.iaf.se/jobba-hos-oss/

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 4 augusti 2021. Vi tar emot ansökningar i vårt rekryteringsverktyg. I kommer att genomföra alla intervjuer via videomöte genom skype för företag eller en annan tjänst.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024